آموزش میکاپ

آموزش میکاپ

میکاپ یکی از رشته های آرایشگری می باشد. لاین میکاپ بیشترین هزینه و بالاترین درآمد را در لاین های آرایشگری بخصوص در میکاپ عروس دارد. اگر در لاین میکاپ آموزش های لازم را دیده اید یا قصد ورود به لاین میکاپ را دارید، بهتر است حتمأ با یک مشاور سالن زیبایی روی شخصی سازی برندتان ، مدیریت هزینه های بالای مدلینگ، عکاسی، تبلیغات و … راهنمایی بگیرید. اگر شما هم به آموزش میکاپ علاقه مند هستید و یا میکاپ آرتیست هستید دراین مقاله با ما همراه باشید .

آموزش میکاپ چیست؟

هنرجوها درآموزش میکاپ به آرایش صورت با محصولات آرایشی می پردازند. میکاپ همان آرایش معمولی صورت است که به منظور رفع نقص های احتمالی صورت و زیباترشدن چهره مشتری مورد استفاده قرارمی گیرد. برای انجام یک میکاپ حرفه ای و پیشرفته لازم است تا به مدرسین میکاپ مراجعه کنید و اطلاعات لازم درباره تکنیک های میکاپ برای زیباتر شدن چهره مشتری را بیاموزید. اگرمی خواهید حرفه میکاپ را یاد بگیرید، با کمک یک مشاور سالن زیبایی با آگاهی کامل حرفه میکاپ را انتخاب کنید.

میکاپ آرتیست کیست؟

میکاپ آرتیست ها هنرمندانی هستند که با کسب دانش و مهارت های لازم در زمینه میکاپ و به همراه محصولات آرایشی، به زیباتر شدن چهره افراد کمک می کنند. یک میکاپ آرتیست موفق زمانی حرفه ای میشود که بتواند متناسب با هر چهره تکنیک مناسب میکاپ را برای آن فرد اجرا کند و با خلق کردن یک سبک خاص بتواند شهرت بزرگی را برای خود به دست آورد. با آنکه برای میکاپ آرتیست شدن داشتن مدرک ضروری نیست، اما داشتن مدرک معتبر به خصوص مدرک بین المللی میکاپ میتواند امتیازی ویژه به حساب بیاید. نکته دیگری که وجود دارد این است که میکاپ آرتیست ها لزوما به صورت تمام وقت کار نمی کنند و ممکن است به صورت چرخشی و در پروژه های مختلف مشغول به فعالیت شوند.

 

انواع سبک های میکاپ صورت:

میکاپ سبک کلاسیک، میکاپ فشن، میکاپ سبک آرایش عروس، میکاپ سبک آرایش شرقی، میکاپ سبک آرایش لایت ، میکاپ سبک آرایش ژاپنی، میکاپ سبک آرایش اروپایی، میکاپ سبک آرایش هالیوودی، میکاپ سبک آرایش عربی، میکاپ سبک آرایش خلیجی، میکاپ سبک آرایش لبنانی ، میکاپ سبک آرایش معمولی و…

 

لوازم مورد نیاز میکاپ آرتیست ها :

همه آرایشگران موفق همانند هر حرفه دیگری یک پکیج کامل از لوازم آرایشی که نیاز دارند را تهیه میکنند و همچنین از رینگ لایت استفاده می کنند تا دچار هیچ مشکلی نباشند. شما نیز اگر میخواهید به یک میکاپ آرتیست حرفه ای تبدیل شوید بهتر است در مورد لوازم میکاپ اطلاعات دقیق را از مدرس خود بگیرید و لوازم آرایشی در حرفه میکاپ را تهیه کنید و از آنها به بهترین شکل استفاده نمایید.

یک میکاپ آرتیست حرفه ای و ماهر چه مهارت هایی دارد؟

یکی از مهارت های میکاپ آرتیست های حرفه ای این است که بتوانند براساس ظاهر و نوع چهره افراد و علاقه شان به آنها مشاوره بدهند. تکنیک میکاپ مناسب صورت شان را به آنها پیشنهاد بدهند و برای مشتری شان اجرا کنند. اطلاعات لازم درمورد پالت های رنگی مختلف و سبک های طراحی برای خلق ظاهر مناسب داشته باشد. میکاپ آرتیست نیازمند ایجاد مدل های میکاپ منحصر به فرد بر اساس نیازهای مشتری می باشد. آشنایی با قرینه سازی، آشنایی با رمز و رازهای زیبایی وجوانی پوست، اطلاع از نحوه مراقبت صحیح از پوست صورت و سایر مهارت ها از ویژگی های مهم یک میکاپ آرتیست حرفه ای محسوب میشود. در نتیجه انتظار میرود که از آخرین تکنیک های آرایشگری آگاه باشد.

دوره آموزش میکاپ شامل چه قسمت هایی میباشد؟

بطور کلی دوره های آموزش میکاپ شامل دوره های خصوصی و گروهی است که بعد از گذراندن یک دوره آشنایی با لوازم آرایشی و وسایل مورد نیاز، شما احتیاج به تمرین و تکرار دارید.

در دوره آموزش میکاپ با اصول آماده سازی پوست صورت آشنا می شوید :

هنرجوهای دوره آموزش میکاپ با توجه به نوع پوست صورت افراد، باید بتوانند بهترین زیرسازی میکاپ را انجام دهند. از همین رو آشنایی با انواع فرم چهره افراد، ویژگیهای نوع و رنگ پوست، مهم است و مشخص میکند برای هر نوع چهره چه میکاپی باید انتخاب شود.

در دوره آموزش میکاپ با تناژ رنگی و انواع پوست صورت آشنا می شوید:

شما به عنوان یک میکاپ آرتیست حرفه ای باید انواع رنگ و نوع پوست را بشناسید و آموزش میکاپ ببینید که کدام سایه و چه آرایشی میتواند با پوست مشتری شما بیشترین هماهنگی را داشته باشد. استفاده از محصولات آرایشی مناسب و معرفی رنگ ها و سایه های مختلف تنها بخشی از آموزش های دوره میکاپ است.

 

آموزش میکاپ

در دوره آموزش میکاپ با متعادل سازی اجزای چهره اشنا میشوید:

دوره آموزش میکاپ به نحوه متعادل سازی صورت که یکی از مباحث کاربردی است میپردازد. اینکه شما فرم های متفاوت صورت را به درستی تشخیص دهید و آموزش ببینید. تکنیک های هایلایت، استروبینگ، کانتورینگ و استفاده از تکنیک های کاربردی میکاپ برای از بین بردن نواقص احتمالی چهره و صورت و… میباشد.

 در دوره آموزش میکاپ با میکاپ چشم و چهره آشنا میشوید :

هنرجو دوره آموزش میکاپ به خوبی یاد میگیرد که چگونه می تواند از مژه های مصنوعی و انواع کاشت مژه هیدن برای نوع چشم های مشتری خود استفاده کند، روش خط چشم کشیدن، آرایش لب، حجم دادن به آن، نحوه رژ گونه زدن و مواردی ازاین قبیل آموزش داده میشود. باید در نظر داشت که چشم و ابرو از اجزای مهم در زیبایی افراد هستند. به همین دلیل حالت دادن به آن ها در قسمت میکاپ چشم مهم میباشد.

 در دوره آموزش میکاپ با گریم صورت آشنا میشوید :

یکی از مهمترین مواردی که در دوره های آموزش میکاپ است بحث گریم صورت است. در دوره آموزش میکاپ به هنرجو آموزش داده می شود که چگونه چهره را متعادل و متقارن کند. در بخش گریم صورت در واقع به تمام تکنیک های آرایشگری و آموزش میکاپ نیازمیباشد. در دوره گریم به هنرجویان آموزش داده میشود که چگونه می توان آرایشی طبیعی انجام داد که حالت چهره فرد طبیعی نشان داده شود.

برای میکاپ آرتیست شدن از کجا باید شروع کرد؟

یکی از دغدغه های مهم افرادی که میخواهند وارد این حرفه بشوند و سوالاتی که خیلی زیاد از ما پرسیده می شود این است که برای میکاپ آرتیست شدن از کجا شروع کنم؟ در جواب به این سوال باید گفت برای شروع حرفه میکاپ کمترین کاری که شما باید انجام دهید، کسب مهارت های لازم در حرفه میکاپ است که قرار در آن فعالیت کنید. پیشنهاد ما برای افرادی که میخواهند میکاپ آرتیست حرفه ای شوند این است که از همان ابتدای راه به دنبال بهترین و متخصص ترین دوره های آموزشی میکاپ باشید، مدل بزنید تا بتوانید در ادامه به صورت تخصصی و حرفه ای در یک سالن زیبایی خوب فعالیت کنید.

آیا  رشته میکاپ متناسب با نوع تایپ شخصیتی  و شرایط سنی شما است یا خیر ؟

اگر پس از مشورت با منتور و مشاورسالن زیبایی به این نتیجه رسیدید که می توانید در رشته میکاپ فعالیت داشته باشید، حالا باید بدانید از کجا شروع کنید و با کمک یکی از بهترین مدرسان می توانید آموزش ببینید شما میتونید قبل از انتخاب رشته هنری خود با مشاورین ما در بیوتی منتورینگ مشورت کنید تا با توجه به پتانسیل ها، توانمندی های شما و براساس اهداف و چشم اندازتان به شما آگاهی لازم برای انتخاب رشته را بدهند.

مدت دوره کارورزی برای میکاپ آرتیست شدن چقدر است؟

شما پس از گذراندن دوره های آموزشی میکاپ نیاز به تمرین و تکرار دارید تا میکاپ آرتیست حرفه ای تری باشید. این کار مستلزم این است  که دوره کارورزی در کنار مربی خودتان یا میکاپ آرتیست حرفه ای دیگری بگذرانید و از نزدیک آموزش‌های مربوط به مبحث‌های کاربردی و مهارت‌های تخصصی میکاپ را به صورت حرفه ای یاد بگیرید. در دوره کارورزی میکاپ ظرفیت و توانایی‌های خود را بیشتر میشناسید و با جزئیات کار آرایشگر، نحوه برخورد مربی با مشتری میکاپ، مشتری مداری آشنا میشوید و مدل های مختلف میکاپ را با چهره های متفاوت از نزدیک میبینید و در کنار استاد خود میتوانید رفع اشکال کنید و مهارت های خود را ارتقا دهید و در مجموع شما نمی توانید بدون گذراندن دوره کارورزی میکاپ آرتیست حرفه ای شوید. دوره کارورزی به این صورت است که بعضی از آرایشگران میپذیرند بدون دریافت هزینه در کنارشان تجربه کسب کنید و بعضی ها هم تمایل دارند که مبلغی به عنوان آموزش دریافت کنند، چون جزئیات کارشان را مانند یک مربی به شما آموزش میدهند و ارزشش را دارد که این هزینه را پرداخت کنید و میکاپ را بصورت حرفه ای یاد بگیرید. دوره کارورزی میکاپ بستگی به استعداد و تکرار تمرین شما دارد ممکن است شش ماه یا یک سال و یا حتی زمان بیشتر هم وقت بگذارید و در نهایت هدف از این آموزش‌ها این است که بتوانید از آن مهارت ها در محیط‌ های کسب وکار استفاده کنید. با پایان دوره کارورزی میکاپ شما وارد شغل میکاپ خواهید شد و حتی ممکن است بتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

 بعداز آموزش میکاپ و کسب مهارت لازم چگونه وارد بازار کار شویم ؟

می توانیم با دوره کارورزی میکاپ شروع کنیم یا از طریق فضای مجازی مدل ها ی مختلف را ببینیم و یاد بگیریم . زمانی که مهارت های لازم درزمینه میکاپ بدست آوردیم برای اینکه بتوانیم راحت تر در سالن های زیبایی خوب استخدام شویم ، اول باید یک رزومه خوب و حرفه ای درست کنیم وبرای داشتن رزومه حرفه ای اول باید چندین مدل انتخاب کنیم، درسبک های متفاوت میکاپ  را اجرا کنیم و بعد عکاسی کنیم . درگذشته نمایش نمونه کارها  به صورت آلبوم بوده و امروزه درپیج اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی، سایت و گالری تلفن همراه خود نمونه کارداشته باشید تا بتوانید نمونه کارهای میکاپ خود را به مدیر سالن زیبایی معرفی کنید. کارمیکاپ طوریست که می توانیم بصورت چرخشی یا ثابت با سالن های زیبایی متفاوت همکاری داشته باشید.

برای شروع به کار میکاپ چه مقدار سرمایه نیاز داریم؟               

هزینه آموزش میکاپ بستگی به انتخاب مربی دارد و در حال حاضر حدودأ از ده میلیون تا پنجاه میلیون تومان میباشد.

هزینه لوازم آرایشی حدودأ از پانزده میلیون تومان به بالا میباشد که بسته به نوع برند لوازم آرایشی بسیار متغیر است.

شما برای آن که بتوانیدکار میکاپ  خود را شروع کنید به مکانی نیاز دارید که وسایل و ابزاری را تجهیز ‌‌کنید یا این که تجهیز شده باشد و شما به صورت درصدی یا اجاره با آن مجموعه کار کنید.

هزینه مدل میکاپ، عکاسی، فیلم برداری، تبلیغات و… نیز بخشی از هزینه های شما را برای ورود به بازار کار شامل میشود.

هزینه ‌ای را بابت دریافت گواهینامه و مجوز‌ بپردازید که این باعث‌ می‌‌شود کار شما قانونی و درای اعتبار باشد.

در آخر‌ میتوان نتیجه گرفت که کار میکاپ جزء لاین های با هزینه بالایی محسوب می شود و تا شما در این حرفه شناخته شوید، نباید نگران شوید چون با مهارت هایی که آموزش دیده اید به سرعت جبران شده و به سود دهی خواهید رسید.

یک مدرس میکاپ حرفه ای میکاپ چه ویژگی هایی دارد؟    

یک مدرس میکاپ خوب و حرفه ای کسی است که تمام دوره های تخصصی را در داخل کشور و حتی در سطح بین المللی شرکت کرده باشد و مهارت های لازم را بدست آورده باشد. تمام مجوزهای تدریس خود در زمینه ی میکاپ و آرایش صورت را از بهترین سازمان های فنی و حرفه ای دریافت کرده باشد. چرا که تدریس کار بسیار مهم و اساسی میباشد. ممکن است فردی به صورت کامل و حرفه ای در زمینه ی میکاپ و آرایش صورت مهارت داشته باشد ولی تسلط کاملی برای تدریس را نداشته باشد. یک مدرس میکاپ حرفه ای و یا یک میکاپ آرتیست حرفه ای باید متعهد به قوانین کاری، صادق و متواضع و اهل تفکرکردن باشد. چرا که یک تفکر درست باعث به وجود آمدن ورکشاپ ها و مستر کلاس ها و… شده است. یک ویژگی دیگر مدرس حرفه ای این است که الویت گرا باشد و با پشتکار زیاد و تکنیک های به روز آماده تدریس عالی باشد.

چگونه می توانید یک مدرس حرفه ای میکاپ  باشید ؟    

شما میتوانید در حوزه میکاپ متخصص بشوید و با تکنیک های فوق پیشرفته شروع به آموزش های کاربردی و اثر گذار کنید، همچنین به دلیل آموزشهای کاربردی شما سریعا شناخته میشوید و درآمد عالی کسب خواهید کرد. میتوانید یک مدرس میکاپ جذاب و هیجان انگیز باشید. در هر شرایطی با استفاده از یک لپ تاپ و اینترنت می توانید نمونه های میکاپ آموزشی تولید کنید و به راحتی برای تدریس روی سایت آپلود کنید افرادی که دوست دارند با آموزش به دیگران، تغییرات مثبتی در این تخصص ایجاد کنند. مدرس های حرفه ای میکاپ باید روش تدریس، فن بیان، مهارت های آموزش لازم را داشته باشند و بتوانند از تکنیک های به روز استفاده کند و به عنوان یک مدرس میکاپ درکنار هنرجویان  قراربگیرد. مدرسین حرفه ای میکاپ باید مطالب و آموزش های خود را درکلاسهای مختلف ارائه کنند و به شکل ورک شاپ و یا مستر کلاس برگزار کنند تا همه هنرجوها را پوشش دهند. مدرسین باید برای برندینگ و کسب درآمد بالاتر در لاین میکاپ و آموزش میکاپ، از منتور و مشاور سالن زیبایی کمک بگیرند، تا کوتاه ترین زمان به اهداف خود برسند.

 

آموزش میکاپ

معرفی ۱۰ میکاپ آرتیست برتر جهان:

Pat McGrath

Charlie Green

Bobby brown

Laura Mercier

Richard Taylor

Rick Baker

Sir John

Sam Fine

Billy B

Lisa Eldridge

 

معرفی ۱۰ میکاپ آرتیست برترایران : 

صدف بیوتی

الناز گلرخ

ملینا تاج

دنیز میکاپ

گیسو دیبا

مهشید بیوتی

مریم رهنما

شبنم نظیف

سارا عسگری

مونا یزدانی

راه های جذب مشتری برای میکاپ آرتیست ها چیست؟

یکی از راه های جذب مشتری برای میکاپ آرتیست ها این است که در صفحات اجتماعی مثل پیج اینستاگرام و سایت و… فعال باشند و بتوانند نمونه کارهای میکاپ خود را در آنجا قرار دهند. همچنین با آفرها، پکیج ها و تخفیف های جذاب، مشتری را جذب کنند. برای جذب شدن مشتری بیشتر، میکاپ آرتیست ها به خصوص میکاپ آرتیست های عروس، بازدید عروس یا شوی عروس برگزار میکنند که در شو یا بازدید عروس، تعدادی مدل به عنوان عروس هستند و از عموم دعوت می کنند به طور رایگان بازدید کنند و مشاوره تخصصی بگیرند تا بتوانند مشتری جذب کنند. میکاپ آرتیست حرفه ای باید بتواند بهترین مشاوره را در زمینه میکاپ با توجه به نوع مراسم و نوع لباس و… به عروس توضیح دهد و در انتخاب به عروس کمک کند.

مشاوره رایگان میکاپ : با ارائه مشاوره به مشتری حتی وقتی که مشتری قصد ندارد پیش شما بیاید به او کمک میکنید اطلاعات مورد نیاز میکاپ بر اساس فرم صورتش را بدهید تا او بتواند به درستی انتخاب کند و شما با مشورت رایگان و وقتی که برای مشتری اختصاص میدهید به او احساس ارزشمندی را میدهید در این صورت مشتری با خود فکر میکند که چرا جایی دیگر را انتخاب کند، زمانی که شما بدون هیچ چشم داشتی به او خدمت می‌کنید.

حس اعتماد به نفس درمشتری : بعضی از مشتری های شما چهره شان را دوست ندارند، هر قدر که شما تلاش کنید و چهره‌ای جذاب و زیبا ایجاد کنید، فایده ای نخواهد داشت. وقتی مشتری از کار میکاپ شما راضی خواهد بود که احساس کند زیبا است در غیر این صورت کار شما را هم خوب نمی‌داند و به جایی دیگر مراجعه می‌کند. اول باید از چهره خود راضی باشد و ایجاد حس اعتماد به نفس در مشتری به وجود بیاورید.

خدمات رایگان میکاپ: یکی از مهم ترین راهکارهای جذب مشتری در بین کار اصلی میکاپ، خدماتی نظیر شیو صورت یا پاکسازی صورت ، لنز ، تاج یا تور را به طور رایگان برای مشتری انجام دهید. این امر در ذهن مشتری بسیار مهم عمل می‌کند و شما را به انتخاب گزینه اولش می رساند..

خلاقیت درمیکاپ: یکی دیگر از راهکارهای جذب مشتری درمیکاپ، خلاقیت در متعادل سازی چهره مشتری و مطابق خواسته مشتری باشد.

ارائه نمونه کارمیکاپ : بهتر است به مشتری خود نمونه کارهای میکاپ خود را نشان دهید و اینکه بتوانید نمونه میکاپ حضوری را ارائه دهید تا از مهارت و نحوه کار شما اطمینان حاصل کند و تاثیر به سزایی در جذب مشتری دارید.

بازار هدف میکاپ آرتیست چیست؟

تمامی بانوان از گروه های سنی از پانزده سال تا هشتاد سال میتوانند با توجه به نوع مراسم شان مشتری لاین میکاپ باشند و گروه وسیعی از جامعه را تحت پوشش قرار میدهد، که باید با ارائه نمونه کارهای جذاب و متنوع افراد را جذب کرد.

فرکانس بازگشت مشتری میکاپ آرتیست چگونه است؟

فرکانس بازگشت به تعداد دفعات منظم مراجعه هر مشتری گفته میشود. یعنی هر مشتری میکاپ چند وقت یکبار به میکاپ آرتیست خود مراجعه میکند. با توجه به اینکه فرکانس بازگشت مشتری میکاپ منظم نیست و بستگی به تعداد مراسم های هر مشتری دارد.  میکاپ آرتیست ها در کشور ما درماه هایی که عزاداری نیست مانند ماه های شعبان و ربیع الاول و … به دلیل برگزاری مراسم ها و مهمانی های بیشتر، تعداد مشتریان آنها هم در بخش میکاپ عروس و هم میکاپ های روزانه افزایش میابد. اگر میکاپ آرتیست عروس باشند ممکن از ساعت چهار یا پنج صبح مشغول به کار شوند تا همراه های عروس که تا عصر هم زمان کاریشان طول میکشد .

درآمد یک میکاپ آرتیست چقدر می باشد ؟

درآمد یک میکاپ آرتیست در سالن های زیبایی خلوت تر و یا در ابتدای کار حداقل ماهانه ده میلیون تومان و در مراکز نرمال بین صد تا صدوپنجاه میلیون تومان درآمد دارند و حتی میکاپ آرتیست هایی در تهران داریم که در برخی از ماهها تا بیش از پانصد میلیون تومان درآمد دارند، با اینکه سالن زیبایی هم ندارند. میکاپ آرتیست ها در ماههای عزاداری مانند ماه محرم و صفر و یا ماه رمضان که تعداد مشتری کمتری دارند، می توانند به آموزش میکاپ بپردازند و مشاورین ما در مجموعه بیوتی منتورینگ کمک می کنند تا میکاپ آرتیست ها در زمینه مدرس شدن و برگزاری ورکشاپ ها و سمینارها موفق شوند.

مدارک معتبر میکاپ چیست:

در کشور ما مدرک فنی حرفه ای معتبر میباشد، اما آموزش های تخصصی که مدرسین میکاپ می دهند به حرفه ای تر شدن شما کمک کند.

مدرک بین المللی میکاپ در صورتی که به صورت قانونی و تحت پوشش یک مجموعه معتبر صادر شده باشد، در تمامی کشورها قابل استفاده است.

سخن آخر:

مجموعه بیوتی منتوریگ همراه شما در مسیر ارتقا کسب و کار شماست. شما میتوانید قبل از انتخاب لاین میکاپ، انتخاب مدرس، چگونگی قرار گرفتن در مسیر افزایش درآمد و یا پرسونال برندینگ به صورت خصوصی (حضوری یا ویدیوکال) با مشاورین ما در ارتباط باشید تا با توجه به تایپ شخصیتی و نیاز شما، حرفه ی مناسب را شناسایی و به شما پیشنهاد دهیم تا بتوانید در مسیر درست قدم بردارید. امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطاعات کافی درباره لاین میکاپ بدست آورده باشید. برای برقراری ارتباط بیشتر با مشاورین ما میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید. مشاورین ما آماده ی پاسخگویی به سوالات شما هستد.

۰۹۱۰۵۵۴۸۰۰۶_ ۰۹۱۹۶۳۳۱۱۰۸

اشتراک گذاری در:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مرتبط