آموزش بافت مو

آموزش بافت مو

بافت مو یکی دیگر از رشته های آرایشگری برای آراستگی و زیباتر کردن مو محسوب می شود. این هنر از هزاران سال پیش در فرهنگ های متفاوت تا کنون برای جمع کردن و آراستگی مو، از محبوبیت زیادی در بین خانم ها و آقایان و کودکان‌ تا‌ میانسالان‌ برخوردار بوده است. برهمین اساس آموزش بافت مو به عنوان یک رشته تخصصی برای موهای بلند و حتی کوتاه در آموزشگاه های آرایشگری زنانه تدریس می شود. امروزه در دوره آموزش بافت مو مدل های متنوع و به روز به هنرجوها آموزش داده میشود. اگر شما علاقمند به یادگیری این حرفه هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش بافت مو چیست؟

در دوره آموزش بافت مو، یکی از مباحث، آموزش انواع بافت موهای متفاوت، جدید و به روز جهت آراستگی و زیباترشدن موها بر اساس فرم صورت فرد به شما آموزش داده می شود. این دوره شامل آموزش های کامل و جامع مربوط به بافت مو از جمله: طریقه درست آماده سازی موها قبل از انجام بافت مو، تقسیم بندی اصولی موها برای انجام بافت مو و آشنایی با انواع روش های مختلف بافت مو برای اندازه های موهای کوتاه و بلند میباشد. هدف از دوره آموزش تخصصی بافت مو برای علاقه مندان به این رشته جهت آموزش افراد حرفه ای و متخصصی است که تسلط کامل به انجام مدل های متفاوت بافت مو را روی اندازه موهای متفاوت مشتری دارند.

آرایشگر بافت مو کیست؟

آرایشگر بافت مو کسی است که توانایی انجام انواع مدل بافت مو بر روی اندازه های متفاوت موهای مشتری را دارد. آرایشگر بافت مو، بهترین مدل بافت مو را بر اساس قد مو، فرم صورت و سلیقه مشتری با دستان هنرمندش که تاثیر زیادی در آراستگی مو و زیباتر شدن صورت مشتری دارد، خلق می کند.

 

آرایشگر بافت مو

وسایل مورد نیاز آموزش بافت مو چیست؟  

وسایل آموزش بافت مو شامل: بورس و شانه تقسیم مو، سشوار یا اتوی مو برای صاف و یک دست کردن مو، قلاب بافت مو، کیلیپس های تقسیم بندی مو در جنس های فلزی یا پلاستیکی در اندازه های مختلف جهت منظم کردن مو، مواد نگه دارنده مو همچون سرم مو، واکس مو، تافت مو، ژل سر و … که با توجه به نوع بافت و جنس مو و خواست مشتری در برخی موارد کاربردهای متفاوتی خواهند داشت، کش های سر کوچک در اندازه های مختلف با رنگ های متفاوت نیز با توجه به نوع بافت مو و… می باشد. در دوره آموزش بافت مو هنرجو به هیچگونه ابزار خاصی نیاز ندارد، بلکه به مهارت ها و استعداد هنرجو بستگی دارد. علاقه مندان به این هنر جذاب با شرکت در دوره آموزش بافت مو میتوانند تمام ابزار مورد نیاز برای این کار و تمام مدل ها و تکنیک های بافت مو را به طور کامل بیاموزند.

 

انواع آموزش بافت مو شامل :

آموزش بافت مو پایه ای کف سری (آفریقایی یا چهل گیس، فرانسوی، مکزیکی، هلندی و …)

آموزش بافت مو تیغ ماهی ( چهارتایی ، دم اسبی و…)

آموزش بافت مو تلی ( نردبانی، آبشاری ، پیچ و …)

آموزش بافت مو حصیری

آموزش بافت موی ساده دخترانه

آموزش بافت مو در شینیون مو و … می باشد.

بازار هدف لاین بافت مو

تقریبا تمامی دختر ها و خانم ها در تمام سنین بازار هدف شما هستند. به خصوص در فصلی مثل تابستان تقاضا برای بافت مو بیشتر میشود و مشتریان زیادی برای تنوع دادن به مدل موهای خود نزد شما میایند.

بازار کار آموزش بافت مو چگونه است؟

بافت مو یکی از رایج ترین خدمات در سالن های زیبایی محسوب می شود و امروزه به عنوان یک لاین تخصصی شناخته میشود. لاین بافت مو در حال حاضر در سالن های زیبایی طرفداران بسیاری دارد و بعضی مواقع به دلیل تنوع دادن به مو و چهره، تغییرات فصلی، سبک مد و فشن و شرکت در مهمانی ها یا مراسم ها و… نیز انجام می شود. همچنین تمامی سنین از کودکان تا میانسالان با اندازه های مختلف مو در تمامی فصول سال میتوانند مشتریان شما باشند. اما در فصل تابستان معمولأ بافت تنوع بیشتری دارد. با یک دوره آموزش بافت مو تخصصی به راحتی میتوانید در سالن های زیبایی کسب درآمد خوبی داشته باشید.

 

آموزش بافت مو

 

آموزش بافت مو مناسب چه کسانی است؟

قبل از انتخاب لاین مورد نظر خود حتما با یک مشاور صنعت زیبایی مشورت کنید تا شما را از ویژگی های آن لاین مطلع کند و همچنین با در نظر گرفتن ویژگی ها و استعداد های شما لاین مناسب را به شما پیشنهاد کند.

ما در تیم بیوتی منتورینگ به کشف استعداد و علایق شما میپردازیم و سپس مسیر درست را پیش روی شما میگذاریم. شما نیاز کمتری به آزمون و خطا خواهید داشت و سریعتر در مسیر کسب درآمد قرار میگرید.

اگر در انجام کارهای ظریف تمرکز بالایی دارید و به خلق مدل موهای جدید علاقه دارید، میتوانید در این لاین موفق شوید. لاین بافت مو مناسب کسانی است که نمیخواهند از مواد بو دار و مضر آرایشگاهی استفاده کنند و همچنین صبر و حوصله ی بالایی دارند و با دستان هنرمند خود موهای ظریف مشتریان را میبافند و ظاهری زیبا و متفاوت به آن میدهند. پس اگر به این موارد علاقه دارید، میتوانید در این لاین آموزش ببینید و موفق شوید.

چگونه وارد بازار کار شویم؟

پس از گذراندن دوره آموزش بافت مو تخصصی، شما میتوانید مدل های متفاوتی بافت مو بزنید و صفحه اینستاگرام و رزومه درست کنید و در سالن های زیبایی مشغول به کار شوید. سالن های زیبایی که کار اکستنشن مو یا خدمات مو تخصصی انجام میدهند معمولأ مشتریان بیشتری دارند.

برای شروع به کار بافت مو به چه مقدار سرمایه نیاز داریم؟              

هزینه آموزش بافت کوتاهی مو بستگی به انتخاب مربی دارد و درحال حاضر حدودأ از یک میلیون تا پنج میلیون تومان می باشد.

هزینه لوازم بافت مو حدودأ از یک میلیون تا سه میلیون تومان می باشد.

شما برای آن که بتوانید کار بافت مو خود را شروع کنید، نیاز هست در یک سالن زیبایی مشغول به کار شوید و لوازم موهای مصنوعی، موهای رنگی و اکسسوری های که برای تزئین مو هستند را تهیه کنید و شما به صورت درصدی یا اجاره با آن سالن زیبایی کار کنید.

هزینه مدل بافت مو، عکاسی، تبلیغات و… نیز بخشی از هزینه های شما را برای ورود به بازارکار شامل می شود.

هزینه ‌ای را بابت دریافت گواهینامه و مجوز‌ بپردازید که این باعث‌ می‌‌شود کار شما قانونی و دارای اعتبار باشد.

در آخر‌ میتوان نتیجه گرفت که کار بافت مو جزء لاین های با هزینه خیلی کم محسوب می شود و شما در این حرفه با توجه به مهارت های لازم شناخته می شوید، به کسب درآمد خوبی خواهید رسید.

سخن آخر:

مجموعه بیوتی منتوریگ همراه شما در مسیر ارتقا کسب و کار شماست. شما میتوانید قبل از انتخاب لاین بافت مو، انتخاب مدرس، چگونگی قرار گرفتن در مسیر افزایش درآمد و یا پرسونال برندینگ به صورت خصوصی (حضوری یا ویدیوکال) با مشاورین ما در ارتباط باشید تا با توجه به تایپ شخصیتی و نیاز شما، حرفه ی مناسب را شناسایی و به شما پیشنهاد دهیم تا بتوانید در مسیر درست قدم بردارید. امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطاعات کافی درباره لاین بافت مو بدست آورده باشید. برای برقراری ارتباط بیشتر با مشاورین ما میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید. مشاورین ما آماده ی پاسخگویی به سوالات شما هستد.

۰۹۱۰۵۵۴۸۰۰۶_ ۰۹۱۹۶۳۳۱۱۰۸

 

 

 

 

اشتراک گذاری در:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مرتبط