آموزش کاشت ناخن

دوره ی آموزش کاشت ناخن

در این مقاله در رابطه با ورود به بازار کاشت ناخن، آموزش کاشت ناخن، مدارک معتبر، همچنین درآمد لاین ناخن و هزینه های مصرفی ابتدایی صحبت خواهیم کرد. پس اگر قصد دارید در لاین ناخن آموزش ببینید و فعالیتتان را در این رشته شروع کنید و ناخن کار بشوید با ما در این مقاله همراه باشید.

درباره ی آموزش کاشت ناخن:

رشته ی ناخن شامل کاشت ناخن، طراحی ناخن، مانیکور، پدیکور و پارافین تراپی است.
شما میتوانید فقط در رشته ی طراحی ناخن فعالیت کنید یا فقط کاشت ناخن یاد بگیرید و به کاشت و ترمیم ناخن بپردازید و یا فقط مانیکوریست یا پدیکوریست باشید. لاین مورد نظر را طبق شرایط، سلیقه و روحیات خودتان میتوانید انتخاب کنید، که بهتر است با یک مشاور متخصص صحبت کنید تا راحتتر در این مسیر قدم بگذارید.
برای یادگیری کاشت ناخن باید موارد زیادی را رعایت کرد. در صورت تصمیم برای ورود به لاین ناخن میتوانید زیر نظر متخصصین و مدرسین ناخن، آموزش لاین کاشت ناخن را آغاز کنید. ابتدا ابزار و مواد مصرفی در لاین ناخن را باید بشناسید، باید نسبت به هزینه هایی که برای تهیه مواد مصرفی انجام میشود، آگاهی پیدا کنید که در ادامه مقاله به کلیت این هزینه ها اشاره میکنیم. لازم به ذکر است بخشی از این هزینه ها صرف خرید دستگاه های ناخن مثل سوهان برقی ناخن و دستگاه یو وی میشود که درواقع یکبار برای آن هزینه شده است و مابقی هزینه ها مربوط به مواد مصرفی میشود و مدت زمان طولانی مورد استفاده شما قرار میگیرد که از نظر اقتصادی برای شما قابل توجیه است و برای شما همچنان درآمد زایی میکند، پس نگران هزینه هایتان نباشد.

ناخن کار کیست؟  

ناخن کار کسی است که به تمامی تکنیک های کاشت و ترمیم ناخن مسلط است. او دوره ی کارورزی خود را در لاین ناخن در کنار مدرسین برتر گذرانده است و با استفاده از مهارت و سلیقه ی خود بهترین ناخن ها را به مشتریان خود ارائه میدهد. ناخن کاران باید این مورد رو همیشه به یاد داشته باشند که خودشان را آپدیت نگه داشته و در مستر کلاس های آموزش تکنیک های جدید ناخن شرکت کنند و متدهای جدید لاین ناخن را آموزش ببینند و اجرا کنند. توصیه میکنیم که اگر در ابتدای شروع کارتان هستید و به تازگی دوره ی آموزش کاشت ناخن خود را به پایان رسانده اید، بهتر است به مدت ۶ ماه تا ۱ سال در کنار یک ناخن کار و مدرس حرفه ای ناخن، کار کنید و دستیار ناخن باشید تا سرعت عملتان در کاشت و ترمیم ناخن بالا برود. در اولیل شروع کارتان ممکن است سرعتتان پایین باشد که این امری طبیعی است.

بررسی انواع کاشت ناخن

یکی از دلایل اینکه بسیاری از بانوان کاشت ناخن را انتخاب میکنند، این است که بعضی از آنها تمایل دارند ناخن های بلند و کشیده ای داشته باشند، اما صدف ناخن آنها کوچک است. یکی از گزینه هایی که به این خانم ها پیشنهاد میکنیم کاشت ناخن است.

 

کاشت ناخن قالبی

در گذشته یکی از روش ها برای انجام کاشت ناخن، مدل  قالبی بوده که امروزه توسط ناخن کارهای حرفه ای استفاده نمیشود.
کاشت قالبی یکی از راحتترین و آسان ترین روش های کاشت میباشد که درواقع نوعی کاشت بی کیفیت است. در نوع کاشت قالبی، ناخن ها باید کمترین تماس را با آب داشته باشند. کاشت ناخن قالب به افرادی که ناخن هایی با صدف متفاوت نسبت به هم دارند توصیه نمی شود. به این دلیل که این نوع از کاشت ناخن، قالبی است و باید تمام ناخن های دو دست یک شکل باشند.

کاشت ناخن پودری

در روش کاشت پودری که از متداول ترین و پر طرفدارترین انواع کاشت ناخن می باشد، ازپودر اکریلیک و لیکوئید استفاده میشود و لایه ای محکم ازترکیب این دو ماده تشکیل میشود.
برای فرم دادن به ناخن ها قبل از شروع با سوهان کشی، زیرسازی را انجام میدهیم. سپس به وسیله ی پرایمر و مواد گفته شده به فرم دادن ناخن ها میپردازیم.
کاشت ناخن پودری از ماندگارترین انواع کاشت ناخن بوده و مقاومت بالایی در اثر ضربات دارد. در  کاشت ناخن پودری صدف ناخنها کشیده تر شده و همچنین ظاهر ناخن ها زیباتر به نظر میرسد.

روش کاشت ناخن ژله‌ای

یکی دیگر از انواع حرفه ای روش های کاشت ناخن، روش کاشت ناخن ژله ای میباشد. این روش جلوه ای خاص و زیبایی فوق العاده ای به ناخن ها میدهد. در کاشت ناخن ژله ای، ناخن ها درخشش بیشتر و شفافیت بینظیری پیدا میکنند. در کاشت ناخن ژله ای از سه لایه ژل به نام های بیلدینگ ژل، فینیشینگ ژل و تاپ شاین استفاده میشود که منجر به ساخت لایه ای شیشه ای، محکم ولی ظریف در سطح ناخن ها می شود.
کاشت ناخن ژله ای در مقایسه با کاشت ناخن پودری مقاومت کمتری دارد و نیاز است که هر دو هفته یکبار ترمیم شود.

کاشت ناخن اکلیلی

این روش از کاشت ناخن یکی از روش های کاشت ناخن پودری میباشدکه از اکلیل های مختلف در قسمت فرنچ ناخن ها استفاده میشود. این روش نیز در گذشته بسیار پرطرفدار بوده اما به مرور زمان و با به وجود آمدن روش هایی جدیدتر و مدرن تر، از طرفداران این نوع کاشت ناخن کاسته شده است.

روش کاشت ناخن دیپینگ

در این روش از انواع کاشت ناخن فقط از پرایمر و پودر استفاده میکنیم و دیگر از لیکوئید استفاده نمیشود. روش انجام این نوع از کاشت ناخن به این صورت است که ابتدا زیرسازی ناخن ها انجام میشود، سپس ضد قارچ و بعد از آن یک لایه پرایمر به سطح ناخن ها زده میشود و پس از آن تمامی ناخن ها را به شکل عمود در پودر قرار میدهیم. برای ایجاد حجم دلخواه در ناخن ها، این مرحله ها را چندین بار تکرار مینمائیم. در آخر سوهان کشی و بافرینگ انجام شده و ناخن ها را پولیش می کنیم.

لمینیت ناخن یا لاک ژلیش

لمینیت در لغت به معنای کاور کردن و پوشاندن لایه نازکی از مواد مختلف (معمولا پلاستیک) بر روی اجسام میباشد. بنابراین کاور کردن ناخن که می تواند هم با پودر و لیکوئید و هم به روش لاک ژلیش انجام شود، لمینت ناخن نام دارد.

کاشت ناخن به روش آکواریوم

از متفاوت ترین انواع کاشت ناخن، میتوان به کاشت ناخن آکواریومی اشاره کرد. زیرا در اصل به معنای ساخت یک آکواریوم کوچک بر روی یکی از ناخن های دست میباشد که با استفاده از روشی خاص، دو تیپ را بر روی یکدیگر قرار داده و با ایجاد فاصله ای مناسب بین این دو تیپ، فضایی خالی ایجاد میشود، که می توان با وارد کردن کمی آب مقطر در آن و استفاده همزمان از اکلیل های رنگی، ظاهری متحرک و زیبا همانند آکواریوم دراین ناحیه ایجاد کرد. دراین روش از انواع کاشت ناخن به مهارتی فوق العاده نیاز است و باید به وسیله حجم مناسبی از پودر اکریلیک به ساخت یک زیرسازی محکم و مناسب برای آکواریوم کوچک ناخن ها اقدام نمود.

کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری

این روش از کاشت ناخن، زیرمجموعه کاشت ناخن به حساب نمی آید اما چون درآن تیپ گذاری به روش موقت انجام  می‌شود، بخشی از لیست کاشت ناخن خواهد بود. دراین روش تنها تیپ گذاری کرده و برای سطح ناخن از لاک ناخن و یا استیکر استفاده میکنیم، به همین دلیل دوام کمی داشته و تنها در مواردی ضروری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

آموزش کاشت ناخن

چگونه یک ناخن کار حرفه ای باشیم ؟

ناخن کارحرفه ای کسی است که به تمام مهارت های کاشت ناخن و مهارت های ارتباطی با مشتری مسلط باشد و از بهترین متریال و مواد مصرفی با کیفیت استفاده کند. نکته ی حائز اهمیت این است که ناخن کار به کار خود علاقه داشته باشد و از خلاقیت خود در کارش استفاده کند. از نظر مهارت کاری، ناخن کاری حرفه ای است که پس از اتمام کار سطح ناخن مشتری برجستگی کمی داشته باشد تا طبیعی تر جلوه کند. از نظر زمانبندی باید سرعت مناسب داشته باشد و مشتری را بیش از اندازه معطل نکند. یک ناخن کار حرفه ای نباید زیاد سوهان کاری کند. کاشت ناخن مشتری تا زمان ترمیم هوا نگیرد، استحکام داشته باشد و با دوام باشد. ناخن کار حرفه ای همیشه از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده میکند. در ایران بهتر است ناخن کارها مدرک فنی حرفه ای ناخن را اخذ نمایند.
یک ناخن کارحرفه ای مسئولیت پذیر است، به کار خود اطمینان دارد و این حس اعتماد را به مشتریانش نیز منتقل میکند.
ناخن کارحرفه ای آخرین مدلهای طراحی ناخن و فرنچ های ناخن را میشناسد و همیشه از طرحهای خلاقانه و ایده های جدید خود در زمینه زیباتر ساختن و طراحی ناخن مشتری به کار میگیرد.

مدت زمان آموزش ناخن:

باید توجه داشته باشید که برخی از مباحث آموزشی مدت زمان آموزشی مشخصی هم دارند.
به عنوان مثال شاید بتوان برخی مباحث طراحی ناخن را در سه ساعت آموزش دید اما به هیچ وجه نمیتوان در دو جلسه سه ساعته کاشت ناخن با پودر را فراگرفت. بنابراین مدت زمان آموزش یکی از مواردی است که می توانید بر اساس آن، آکادمی یا مدرس مورد نظر خود را انتخاب کنید.
به طور میانگین مدت زمان آموزش کاشت ناخن حدود ۱۸ ساعت تخمین زده میشود.

دوره های آموزش کاشت ناخن مناسب چه افرادی است؟

­در ابتدای شروع هرکاری شما باید با یک مشاور با تجربه و دلسوز مشورت کنید تا شغلی را انتخاب کنید که مناسب تیپ شخصیتی شما باشد و به آن علاقه داشته باشید و همچنین با فراز و نشیب های آن شغل آشنا شوید و بدانید چه چالش هایی در انتظار شماست.
فعالیت هایی نظیر آرایشگری، کاشت ناخن یا طراحی ناخن، نیازمند فردی با روحیه­ات با نشاط میباشد. برای اینکه بتوانید مشتری را به سوی خود جذب کنید، باید حس مثبتی را به او منتقل کنید. مشتریان اغلب برای گرفتن حس خوب و مثبت، تمایل به آراستگی و زیبایی خود دارند. پس باید مشکلات خود را فراموش کنید و یا اگر دارای وضعیت مساعدی نیستید آن روز را مرخصی گرفته و به خود رسیدگی کنید، پس فردی که روحیه مثبتی دارد و با نشاط است، در لاین کاشت ناخن موفق تر است.

وسایل و ابزارهای مورد نیاز در کاشت ناخن چیست؟

سوهان برقی

سوهان دستی

ست سر سوهان مانیکور

سر سوهان‌الماسه استوانه

سر سوهان الماسه استوانه سر گرد

دستگاه uv

عقب زن

نیپر

قلم وان بال

قلم تخت

قلم کار با ژل

کاتر تیپ

فرمر

قالب کاشت

ابزارهای مورد نیاز برای طراحی ناخن:

کروم

ست قلم طراحی

شوگر

فویل

ژل طراحی

پولک

نگین

اکلیل

نحوه ی ورود به بازار کار لاین کاشت ناخن:

در ابتدای شروع کارتان به عنوان دستیار نیز میتوانید شروع به کار کنید، چرا که بسیاری از ناخن کاران به حداقل یک دستیار نیاز دارند و برای آنها حقوق ثابت در نظر میگیرند. همچنین میتوانید به تعداد زیادی مدل رایگان کار کنید تا دستتان راه بیافتد و تسلط بیشتری روی کارتان پیدا کنید. زمانیکه دیدید سرعت عمل خوبی دارید و کاشت ناخن و ترمیم ناخن هایی که انجام میدهید هوا نمیگیرند و مشتری هایتان نیز از کار شما راضی هستند میتوانید با مشورت مدرستان وارد بازار کار شوید. سعی کنید از افراد نزدیک خود و آشناها برای انجام کار استفاده کنید تا از رضایتشان سوال کنید، ازنحوه ی کارتان باخبر باشید و ایراداتتان را برطرف کنید.

بازار کار کاشت ناخن درایران چگونه است؟

لاین ناخن از جمله لاین هایی میباشد که اکثر سالن های زیبایی همیشه به آن احتیاج دارند و همیشه به دنبال یک نیروی کاشت ناخن و ترمیم حرفه ای میگردند، همچنین کاری نیست که همه ی خانم ها بتوانند بدون داشتن ابزار لازم و تجهیزات در منزل انجام بدهند و هرسه هفته تا یک ماه نیز نیاز به ترمیم دارد.
ناخن کارها به طور میانگین روزانه تا ۵ عدد ترمیم و ژلیش را میتوانند انجام دهند، پس یعنی شما پس از جذب حدود ۱۵۰ مشتری ثابت به دستیار احتیاج خواهید داشت.

بازار کار کاشت ناخن در خارج از ایران:

بسیاری از ما از اقوام و آشنایان خود که درایران زندگی نمیکنند شنیده ایم که خدمات آرایشگری در خارج از ایران به شدت گران می باشد.
میدانیم که این شنیده کاملا درست است. برای مثال در کشورهایی مثل کانادا و یا استرالیا، یک کاشت ناخن ساده برای هر دو دست حدود ۱۰۰ دلارهزینه دارد و اگر از شخصی که درخارج از ایران زندگی میکند و خدمات زیباییش را نیز در همانجا انجام میدهد، درباره کیفیت خدماتی مثل کاشت ناخن سوال کنیم، متوجه میشویم که در عین اینکه خدمات گرانی ارائه میدهند، کیفیت بالایی هم ندارند و اصلا از آن خدمات رضایت ندارند. پس ناخنکاری که خدمات با کیفیتی ارائه میدهد و قیمت گذاری منصفانه ای دارد، مشتریان بیشتر و قدردان تری نیز خواهد داشت.

بازار هدف کاشت ناخن :

امروزه اکثر بانوان در تمامی سنین کاشت ناخن را انجام میدهند. به طور میانگین آنها از سنین ۱۶، ۱۷سالگی کاشت ناخن را انجام میدهند تا ۷۰ سالگی. پس بازار هدف کاشت ناخن بسیار گسترده است و برای انواع مختلف آن مشتری وجود دارد.

مشتریانی که کارمند هستند یا از لحاظ شرعی با کاشت ناخن مشکل دارند، همچنان میتوانند کیس مانیکور، پدیکور، پارافین تراپی یا طراحی ناخن شما باشند و باید با توجه به رشد ناخن ها، سه هفته تا یکبار برای ترمیم خدماتشان به شما مراجعه کنند. بنابراین میتوانیم نتیجه بگیریم که بازار کار این حرفه بسیارخوب و پردرآمد است.

درآمد ناخن کاران در ایران چقدر است؟

میانگین درآمد هر ناخن کار در حال حاضر از ماهی ۷ میلیون تومان تا ۳۵ میلیون تومان به صورت تک نفره میتواند باشد که به عواملی مانند سرعت عمل، منطقه، قیمت گذاری که طبق آن کار میکنید و همچنین درصدی که با سالن توافق کردید دارد و متغیر است.

درآمد ناخن کاران در ایران کاملا متفاوت است. چرا که روز به روز تعداد ناخن کاران افزایش پیدا میکند و رقابت در این حرفه بسیار زیاد است. در ابتدای شروع کارتان برای جذب مشتری بیشتر مجبور خواهید بود قیمت کار خود را پایین نگه دارید. همچنین در صورتی که سالن زیبایی آشنایی سراغ ندارید که بدون دریافت هزینه، یک فضای کار مناسب در اختیارتان قرار دهد، باید دریک سالن زیبایی، برای خودتان میزی را اجاره کنید و یا درصدی از درآمد خود را به صورت پورسانت به صاحب سالن پرداخت کنید.

جذب مشتری در لاین کاشت ناخن:

جذب مشتری در لاین کاشت ناخن مانند هر لاین دیگری، راه‌های بسیاری دارد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب در حرفه کاشت ناخن تبلیغات حرف اول را می‌زند. اما از چه راه‌هایی برای انجام تبلیغات کاشت ناخن میتوان استفاده کرد؟
از آنجاییکه فضای رقابتی بسیار زیادی در کار آرایشگری ایجاد شده است، پس کسی در این فضا برنده است که از بهترین ترفندها برای جذب مشتری استفاده کند.
زمان های مشخصی پست ها و استوری هایتان را آپلود کنید. برای زمان های خاصی از سال تخفیف هایی را در نظر بگیرید و حتما با مشتری هایتان در ارتباط باشید. ازنمونه کارهایتان فیلم و عکس تهیه کنید و آنها را در صفحه ی کاری خود به اشتراک بگذارید. مدتی یکبار پست های آموزشی آپلود کنید. سعی کنید از هشتگ گذاری مناسب در کارتان استفاده کنید.

برخی از ناخن کاران برتر در جهان:

۱-Park Eunkyung

۲- Betina Goldstein

۳- Anoushka Anastasia

۴- Yayo

۵-Mei

۶- Alicia Torello

۷- Jessica Washik

معرفی برخی از ناخن کاران برتر در ایران:

شیدا بخشی

سوگل حداد

رویا اکبری

نسیم رویال

ملیکا درخشانی

سپیده سلیمی

مسیح

سخن آخر:

مجموعه بیوتی منتوریگ همراه شما در مسیر ارتقا کسب و کار شماست. شما میتوانید قبل از انتخاب لاین کاشت ناخن، انتخاب مدرس، چگونگی قرار گرفتن در مسیر افزایش درآمد و یا پرسونال برندینگ به صورت خصوصی (حضوری یا ویدیوکال) با مشاورین ما در ارتباط باشید تا با توجه به تایپ شخصیتی و نیاز شما، حرفه ی مناسب را شناسایی و به شما پیشنهاد دهیم تا بتوانید در مسیر درست قدم بردارید. امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطاعات کافی درباره لاین کاشت ناخن بدست آورده باشید. برای برقراری ارتباط بیشتر با مشاورین ما میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید. مشاورین ما آماده ی پاسخگویی به سوالات شما هستد.

۰۹۱۰۵۵۴۸۰۰۶_ ۰۹۱۹۶۳۳۱۱۰۸

 

 

اشتراک گذاری در:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مرتبط