آموزش پاکسازی پوست

آموزش پاکسازی پوست

پاکسازی پوست صورت یا اسکین کر یکی از رشته های مراقبت از پوست صورت در آرایشگری محسوب میشود. پاکسازی پوست به منظور داشتن پوستی سالم و شاداب و یکسان سازی بهتر رنگ پوست قبل از میکاپ توسط متخصص پاکسازی پوست صورت انجام میشود. بسیاری از افراد به دلیل فعالیت ها و مشغله های زیاد در طی روز نمیتوانند پاکسازی پوست صورت را در منزل به طور روتین و منظم انجام دهند، به همین دلیل به سالن های زیبایی مراجعه میکنند. اگر شما هم علاقمند به آموزش پاکسازی صورت یا اسکین کر هستید، میتوانید تا انتهای این مقاله با ما همره باشید.

آموزش پاکسازی پوست صورت یا اسکین کر چیست؟

در دوره آموزش تخصصی پاکسازی پوست صورت موضوعات اصلی (فشیال صورت، کار با دستگاه های میکرودرم ابریژن، هیدرودرم ابریژن، مینی هایفو و …) را آموزش میبینید. هنرجوها در دوره آموزش پاکسازی صورت با شیوه اصولی و درمانی جهت سالم بودن و زیباتر شدن پوست صورت، به بررسی جزء به جزء ساختار پوست، استفاده از انواع ماسک ها و اسکراب های پوست، مدل های مختلف پاکسازی پوست صورت بر اساس نوع پوست، نحوه اصولی ماساژ پوست صورت و مراقبت های بعد از پاکسازی پوست صورت آشنا میشوند. هنر جوها باید از مسئولیت پذیری و مهارت های لازم جهت پاکسازی پوست صورت برخوردار باشند، چرا که پوست صورت قسمت حساسی میباشد. اگر میخواهید یک فیشالیست حرفه ای در این زمینه باشید، با گذراندن یک دوره آموزش تخصصی پاکسازی پوست صورت و مشاوره در قسمت پاکسازی پوست، درسالن های زیبایی متخصص شوید.

پاکسازی پوست صورت یا اسکین کر چیست؟

پاکسازی پوست صورت یکی از مواردی است که افراد برای مراقبت از پوست خود جهت بهتر شدن بافت پوست، سلامتی و زیبایی پوست صورت انجام ‌میدهند. چرا که اکثر افراد به دلایل مختلف در بیرون از منزل در معرض گرد و غبار و آلودگی هوا قرارمیگیرند که به راحتی روی پوست صورت شان مینشیند. همچنین با مراقبت غیر اصولی باعث مشکلات پوستی از جمله بسته شدن منافذ پوست، آکنه و جوش های سر سیاه، لک ها و … در پوست صورت میشوند. اسکین کرکار با تشخیص صحیح نوع  پوست و استفاده ازمحصولات براساس نوع پوست افراد میتواند با استفاده از پاکسازی پوست صورت تاثیر فوق العاده ای در حفظ سلامت پوست مشتریان داشته باشد.

انواع سبک های پاکسازی پوست صورت:

پاکسازی پوست صورت به روش های خانگی: استفاده از پاک کننده مناسب صورت شامل: پلینگ پوست صورت، بخور پوست صورت، ماسک صورت، تونر پوست صورت، مرطوب کننده و … میباشد.

پاکسازی پوست صورت به روش‌های کلینیکی: فشیال پوست، پاکسازی پوست صورت با لیزر، پاکسازی پوست صورت با میکرودرم ابریژن، پاکسازی پوست صورت با میکرونیدلینگ و …. میباشد.

پاکسازی پوست صورت به روش‌های سالن های زیبایی: آماده سازی پوست صورت، تشخیص نوع پوست صورت و مهیا کردن محصولات مورد نیاز نوع پوست، بخور دادن پوست صورت، پلینگ یا لایه برداری پوست صورت، پاکسازی جوش های سرسیاه، ماساژ دادن پوست صورت و … میباشد.

لوازم مورد نیاز پاکسازی پوست صورت:

همه آرایشگران موفق همانند هر حرفه دیگری یک پکیج کامل از محصولات و لوازم مورد نیاز خود را تهیه میکنند. شما نیز اگر میخواهید به یک اسکین کرکار حرفه ای تبدیل شوید بهتر است در مورد لوازم پاکسازی پوست صورت اطلاعات دقیق را از مدرس خود بگیرید و لوازم مورد نیاز در حرفه پاکسازی پوست صورت را تهیه کنید و از آنها به بهترین شکل استفاده نمایید.

لوازم پاکسازی پوست صورت شامل: ماسک های اسکراب، میکرودرم، میله پاکسازی و پیلینگ سوزنی، لایه بردارهای مختف، قلم ماسک سیلیکونی، قلم و فیس براش ماسک سیلیکونی دوطرفه، ماساژور دستی و … میباشد.

یک اسکین کر کار حرفه ای و ماهر چه مهارت هایی دارد؟

یکی از مهارت های یک اسکین کرکار حرفه ای این است که اطلاعات لازم در مورد نحوه پاکسازی متفاوت پوست صورت جهت جلوگیری از پیری زودرس پوست و حفظ سلامت پوست صورت در افراد را داشته باشد. آنها باید بتوانند بر اساس نوع پوست صورت، سن افراد و نحوه مراقبت از پوست بعد از پاکسازی پوست صورت را به مشتری مشاوره بدهند و تکنیک های مناسب پاکسازی پوست صورت را برای مشتری شان اجرا کنند. اسکین کرکار نیازمند مهارت و مسئولیت پذیری بیشتری جهت پاکسازی پوست صورت مشتری میباشد. چرا که پوست قسمت حساس و مهم در صورت افراد میباشد. در نتیجه انتظار میرود که از آخرین تکنیک های به روز پاکسازی پوست صورت آگاه باشد.

دوره آموزش پاکسازی پوست شامل چه قسمت هایی میباشد؟

به طور کلی دوره های آموزش پاکسازی پوست صورت شامل دوره های مقدماتی و تخصصی میباشد. در آموزش پاکسازی پوست صورت هنرجوها به آموزش آنالیز پوست، آموزش آبرسانی پوست، آموزش پیلینگ یا لایه برداری پوست، شناخت انواع ماسک ها و درست کردن ماسک مناسب نوع پوست افراد، آموزش نحوه صحیح ماساژ صورت، آموزش مراقبت های بعد از پاکسازی پوست و … آشنا میشوند. هنرجویان بعد ازگذراندن دوره آموزش پاکسازی پوست صورت مقدماتی، در آموزش دوره تخصصی پاکسازی پوست صورت میتوانند به صورت تخصصی با انواع دستگاه های آنالیزورپوست، اتوی صورت یا اولتراسونیک و همین طور کار با دستگاه های میکرودرم ابریژن، هیدرودرم ابریژن، هایفو، RF و … میباشد آموزش ببینند.

برای اسکین کرکار شدن از کجا باید شروع کرد؟

یکی از سوال های مهم افرادی که میخواهند وارد این حرفه بشوند و سوالاتی که خیلی زیاد از ما پرسیده میشود این است که برای اسکین کرکار شدن شدن از کجا شروع کنم؟ در جواب به این سوال باید گفت برای شروع اسکین کرکار کمترین کاری که شما باید انجام دهید، کسب مهارت های لازم در این حرفه است که قرار است در آن فعالیت کنید. پیشنهاد ما برای افرادی که میخواهند اسکین کرکارحرفه ای شوند این است که از همان ابتدای راه به دنبال بهترین و متخصص ترین دوره های آموزش اسکین کر باشید. کسانی که به طور منظم به یک آرایشگر مراجعه میکنند، از جنبه های دیگر خدمات اطلاع خواهند داشت. با وجود بسیاری از مسیرهای مختلف شغلی این حرفه به شما، قول یک حرفه کاری جذاب و متنوع با درآمد خوب را میدهد.

آیا  رشته اسکین کر متناسب با نوع تایپ شخصیتی و شرایط سنی شما هست یا خیر؟

اگر بعد از مشاوره  با منتور و مشاور سالن زیبایی به این نتیجه رسیدید که میتوانید در رشته اسکین کر فعالیت داشته باشید، حالا باید بدانید از کجا شروع کنید و با کمک یکی از بهترین مدرسان میتوانید آموزش ببینید شما میتوانید قبل از انتخاب رشته هنری خود با مشاورین ما در بیوتی منتورینگ مشورت کنید تا با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های شما و براساس اهداف و چشم اندازتان به شما آگاهی لازم برای انتخاب رشته را بدهند.

 

اسکین کر

مدت دوره کارورزی پاکسازی پوست صورت چقدر است؟

شما بعداز گذراندن دوره آموزش پاکسازی پوست صورت، نیاز به تمرین و تکرار و شناخت نوع پوست افراد دارید تا اسکین کرکارحرفه ای تری باشید. این کار مستلزم این است که دوره کارورزی در کنار مربی خودتان یا اسکین کرکارحرفه ای دیگری بگذرانید و از نزدیک آموزش‌های مربوط به موارد کاربردی و مهارت‌های تخصصی پاکسازی پوست صورت را در زمان کوتاهی به صورت حرفه ای یاد بگیرید. در دوره کارورزی پاکسازی پوست صورت ظرفیت و توانایی‌های خود را بیشتر میشناسید و با جزئیات نحوه کار پاکسازی پوست صورت، نحوه برخورد مربی با مشتری، مشتری مداری آشنا میشوید. در کنار استاد خود میتوانید رفع اشکال کنید و مهارت های خود را ارتقا دهید. در نهایت هدف از این آموزش‌ آن است که بتوانید با مهارت های لازم آن را در محیط‌ های سالن زیبایی اجرا کنید. حتی ممکن است بتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

 بعد از آموزش پاکسازی پوست صورت و کسب مهارت لازم چگونه وارد بازار کار شویم؟

میتوانید با دوره کارورزی پاکسازی پوست صورت شروع کنید. زمانی که مهارت های لازم در زمینه پاکسازی پوست صورت بدست آوردید برای اینکه بتوانید راحت تر در سالن های زیبایی خوب استخدام شوید اول باید یک رزومه خوب و حرفه ای درست کنید. در پیج اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی، سایت و گالری تلفن همراه خود نمونه کار داشته باشید تا بتوانید نمونه کارهای خود را به مدیر سالن زیبایی معرفی کنید.

برای شروع به کار پاکسازی پوست صورت به چه مقدار سرمایه نیاز داریم؟

هزینه آموزش پاکسازی پوست صورت بستگی به انتخاب مربی دارد و حدودأ از  ۳ میلیون تا  ۷ میلیون تومان در حال حاضر میباشد.

هزینه لوازم، محصولات و دستگاه های پاکسازی پوست صورت حدودأ از  ۲۰ میلیون تومان به بالا میباشد، که بسته به نوع برند محصولات متغیر است.

شما برای آن که بتوانید کار پاکسازی پوست صورت خود را شروع کنید به مکانی نیاز دارید که وسایل و ابزاری را تجهیز ‌‌کنید یا این که تجهیز شده باشد و شما به صورت درصدی یا اجاره با آن مجموعه کار کنید.

هزینه ‌ای را بابت دریافت گواهینامه و مجوز‌ بپردازید که این باعث‌ میشود کار شما قانونی و دارای اعتبار باشد.

یک مدرس اسکین کرکار چه ویژگی هایی دارد؟

یک مدرس اسکین کر خوب و حرفه ای کسی است که تمام دوره های تخصصی را در داخل کشور و حتی در سطح بین المللی شرکت کرده باشد و مهارت های لازم را بدست آورده باشد. تمام مجوزهای تدریس خود در زمینه ی پاکسازی پوست صورت را از بهترین سازمان های فنی و حرفه ای دریافت کرده باشد. چرا که تدریس، کار بسیار مهم و اساسی میباشد. ممکن است فردی به صورت کامل و حرفه ای در زمینه ی پاکسازی پوست صورت مهارت داشته باشد ولی تسلط کاملی برای تدریس را نداشته باشد. یک مدرس اسکین کر باید متعهد به قوانین کاری، صادق و متواضع و اهل مسئولیت پذیری باشد. یک ویژگی دیگر مدرس حرفه ای این است که الویت گرا باشد و با پشتکار زیاد و تکنیک های به روز آماده تدریس عالی باشد.

چگونه میتوانید یک مدرس حرفه ای اسکین کر باشید؟

شما میتوانید در حوزه پاکسازی پوست صورت متخصص بشوید و با تکنیک های فوق پیشرفته شروع به آموزش های کاربردی و اثر گذار کنید، همچنین به دلیل آموزشهای کاربردی شما سریعا شناخته میشوید و درآمد خوبی کسب خواهید کرد. میتوانید یک مدرس اسکین کر جذاب و هیجان انگیز باشید. در هر شرایطی با استفاده از یک لپ تاپ و اینترنت می توانید نمونه های  آموزشی تولید کنید و به راحتی برای تدریس روی سایت قراردهید افرادی که دوست دارند با آموزش به دیگران، تغییرات مثبتی در این تخصص ایجاد کنند را بتوانند ببینند. مدرس های حرفه ای اسکین کر باید روش تدریس، فن بیان، مهارت های آموزش لازم را داشته باشند و بتواند از تکنیک های به روز استفاده کند و به عنوان یک مدرس پاکسازی پوست صورت در کنار هنرجویان قرار بگیرد. مدرسین حرفه ای پاکسازی پوست صورت باید مطالب و آموزش های خود را در کلاسهای مختلف ارائه کنند و به شکل ورک شاپ و یا مستر کلاس برگزار کنند تا همه هنرجوها را پوشش دهند. مدرسین باید برای برندینگ و کسب درآمد بالاتر در لاین پاکسازی پوست صورت و آموزش پاکسازی پوست صورت، از منتور و مشاور سالن زیبایی کمک بگیرند، تا در کوتاه ترین زمان به اهداف خود برسند.

بازار هدف اسکین کر چیست؟

تمامی بانوان از گروه های سنی ۱۸ سال به بالا میتوانند با توجه به نوع پوست شان مشتری اسکین کر باشند. گروه وسیعی از بانوان جامعه را تحت پوشش قرار میدهد، چرا که به دلایل مختلفی بیرون از منزل و درمعرض آلودگی هوا و عدم رسیدگی پوست صورت هستند.

فرکانس بازگشت مشتری اسکین کرکارها چگونه است؟

بازگشت مشتری در لاین پاکسازی پوست حدودا ماهی یکبار است و مشتری ها طبق نیازشان به شما مراجعه میکنند.

 

درآمد یک اسکین کرکار چقدر میباشد؟

پوست کارها درآمد فوق العاده بالایی دارند و در حال حاضر درآمدشان از ماهی ۱۵ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون متغیر است.

 

مدارک معتبر اسکین کرکار چیست:

مواردی که یک مدرک بین المللی میکاپ باید داشت باشد:

دارای برند آکادمی و اعتبار باشد.

این برند ثبت شده باشد.

قابل پیگیری در آن کشور باشد.

از پشتیبانی لازم برخوردار باشد.

در کشور ما مدرک فنی حرفه ای معتبر می باشد، اما آموزش های تخصصی که مدرسین اسکین کر میدهند به حرفه ای تر شدن شما کمک کند.

مدرک بین المللی اسکین کر در صورتی که به صورت قانونی و تحت پوشش یک مجموعه معتبر صادر شده باشد، در تمامی کشورها قابل استفاده است.

سخن آخر:

مجموعه بیوتی منتوریگ همراه شما در مسیر ارتقا کسب و کار شماست. شما میتوانید قبل از انتخاب لاین پاکسازی پوست، انتخاب مدرس، چگونگی قرار گرفتن در مسیر افزایش درآمد و یا پرسونال برندینگ به صورت خصوصی (حضوری یا ویدیوکال) با مشاورین ما در ارتباط باشید تا با توجه به تایپ شخصیتی و نیاز شما، حرفه ی مناسب را شناسایی و به شما پیشنهاد دهیم تا بتوانید در مسیر درست قدم بردارید. امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطاعات کافی درباره لاین پاکسازی پوست بدست آورده باشید. برای برقراری ارتباط بیشتر با مشاورین ما میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید. مشاورین ما آماده ی پاسخگویی به سوالات شما هستد.

۰۹۱۰۵۵۴۸۰۰۶_ ۰۹۱۹۶۳۳۱۱۰۸

 

 

 

 

اشتراک گذاری در:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مرتبط