آموزش رنگ و لایت

آموزش رنگ و لایت

درتوضیح کلی میتوان گفت لاین رنگ و لایت مو روشی درآرایش موهاست که هیر کالریست در آن با استفاده از هنر و خلاقیت خود و همچنین لوازم وابزارهای متفاوت، دسته ای از موها را جدا کرده و به رنگ های دیگری غیر از رنگ زمینه مو در می آورد که در برخی از اوقات این تغییر رنگ با دکلره کردن موها همراه است و گاهی خیر. در این مقاله نکات مربوط به آموزش رنگ ولایت را به طور کامل بررسی میکنیم، پس با ما در این مقاله همراه باشید.

لاین رنگ مو و لایت و انواع آن

روش های مختلفی برای لایت کردن مو وجود دارد، مثل استفاده از کلاه مش، فویل یا دیسک. برای مثال لایت مو در روش های بسیار متنوعی در سالن های زیبایی انجام میشود که برخی از آنها عبارتند از: لولایت، هایلایت، مووی لایت، سان لایت، هاف لایت، استارلایت، لایت برفی، دارک لایت، لایت پلنگی، لایت بارانی، لایت بری، ری لایت، شولایت، لایت پوش، ویولایت، لایت گربه ای و لایت شطرنجی که برخی از اینها به صورت عمومی کاملا شناخته شده نیستند.

هیر کالریست کیست؟

هیر کالریست کسی است که دوره های رنگ مو و لایت را پیش یک مدرس حرفه ای گذرانده است و آموزش های خود را کامل کرده است، سپس با استفاده از استعداد و مهارتی که دارد میتواند رنگ مو ی مشتری های خود را طبق درخواست و سلیقه شان تغییر دهد.

یک هیرکالریست حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

برای تبدیل شدن به یک هیر کالریست حرفه ای باید روی مدل های رایگان بسیاری کار و تمرین کنید، تا تسلط کافی بر روی انواع رنگ مو ها را پیدا کنید. همچنین شما به عنوان یک هیر کالریست حرفه ای باید انواع مو را نیز بشناسید، چرا که برای هر نوع مو، اکسیدان و رنگ مخصوص به همان نوع مو را باید استفاده کنید. هیر کالریست حرفه ای سلامت موی مشتری را در اولویت قرار میدهد و از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده میکند. فراموش نکنید که مواد مصرفی بی کیفیت و به اصطلاح فیک به سلامت خود شما نیز آسیب میرساند و شما باید به سلامت خود نیز اهمیت بدهید. دستمزد منصفانه دریافت کنید و تایم کاری مشخصی داشته باشید. تکنیک ها و متد های روز دنیا را دنبال کرده و خود را آپدیت نگه دارید.

دوره های آموزش رنگ مو به چه صورت است؟

برای کالریست حرفه ای شدن باید درتمامی دوره های جامع رنگ و لایت مو شرکت کنید و آموزش ببینید. هنرجویان در این دوره ها روش‌های مختلف دکلره کردن مو براساس جنس‌های مختلف مو،‌ تکنیک ها و متد های مختلف هایلایت مو، روش‌های نگهداری وحفظ سلامت مو، بالیاژ، آمبره و روش های مختلف از بین بردن تناژهای ناخواسته را آموزش میبینند.
پس از یادگیری این مباحث، هنرجویان باید آموخته‌های خود را بر روی دسته‌های مو با جنس های مختلف (آسیب‌دیده و سالم) پیاده کنند. هنرجویان در این مرحله چگونگی دکلره کردن جنس‌های مختلف مو، حفظ سلامت آن و انواع تکنیک‌های رنگ و هایلایت را به‌ صورت عملی انجام میدهند.
در نهایت، تمام موارد گفته شده در بالا، توسط مدرس و هنرجویان روی مدل زنده هم اجرا می‌شود تا تجربه ی هنرجویان بالاتر برود.

لوازم لازم برای انجام رنگ مو و لایت

برس گرد در انواع سایز کوچک، متوسط و بزرگ

کاسه بزرگ غیر فلزی

فرچه زبر رنگ

فرچه دکلره

فرچه کوچک ابرو

فویل مخصوص لایت

سوئیت مش برای هایلایت

برد بالیاژ و تخته مش

کلاه مش اصل و یکبار مصرف

قلاب کلاه مش

پیشبند یکبار مصرف

وازلین

پنبه بهداشتی

شانه دم فلزی

۸ عدد کیلیپس

برس مو

شانه دندانه درشت

دستکش لاتکس

دستمال کاغذی

شامپو نرم کننده

روغن بچه

حوله

 

لاین رنگ و لایت

برای رنگ مو کار شدن از کجا باید شروع کرد؟

درپاسخ به این سوال باید گفت برای شروع آرایشگری اولین کاری که شما باید انجام دهید، مشورت با یک مشاور است. مشاوری که دلسوز شما باشد و در مسیری که پیش روی شما قرار دارد ، تجربه و آگاهی کافی را داشته باشد. چرا میگوییم یک مشاور خوب مسیر را برایتان هموارتر میکند؟

در تیم بیوتی منتورینگ ابتدا به بررسی شخصیت شما و استعدادها و علایقتان میپردازیم. با توجه به تجربه ی بالایی که درصنعت آرایشگری داریم، چشم اندازکلی از هر لاین آرایشگری را در اختیار شما قرار میدهیم تا بدانید چه چیزی درانتظار شماست و باید برای فعالیت در هر کدام از لاین های آرایشگری چه مهارت هایی داشته باشید و چه چالش هایی در انتظار شماست. داشتن یک مشاور خوب همانند یک همراه است. شما احساس تنهایی نمیکنید و همیشه به غیر از خودتان کس دیگری هم به فکر کسب و کار شماست. همچنین یک مشاور همراه و دلسوز از رفتن شما به راه های اشتباه جلوگیری میکند و مسیر درست و پردرآمد را به شما پیشنهاد میدهد.

حال برای شروع یک کسب و کار ابتدایی ترین کار، کسب مهارت در حوزه هایی است که قرار است در آن فعالیت کنید. ابتدا یک مدرس حرفه ای پیدا کنید و درکنار آن آموزش ببینید. پیشنهاد ما نیز برای افرادی که می خواهند آرایشگری را شروع کنند این است که از همان ابتدای راه به دنبال بهترین دوره های آموزشی باشند تا بتوانند در ادامه به صورت تخصصی و در غالب یک آرایشگر حرفه ای فعالیت کنند.

آموزش رنگ مو و لایت مناسب چه افرادیست؟

همانطور که پیشتر گفتیم برای شروع آموزش رنگ مو ابتدا با یک مشاور با تجربه که با صنعت زیبایی آشنایی کامل را دارد، صحبت کنید تا مطمئن شوید این حرفه مناسب تیپ شخصیتی و علاقه شما هست. همچنین اینکار باعث میشود که نیاز کمتری به آزمون و خطا داشته باشید و سریع تر در مسیر کسب درآمد قرار بگیرید.

لاین رنگ مو و لایت تقریبا مناسب همه ی گروه های سنی میباشد. کسانیکه به این رشته علاقه دارند و دارای ذهن خلاقی هستند و همچنین دوست دارند رنگ های جدیدی خلق کنند، میتوانند در این لاین بسیار موفق شوند. این نکته را در نظر داشته باشید، کسانی که در لاین رنگ مو و لایت فعالیت میکنند، زمان زیادی را سرپا میگذرانند ، پس باید آمادگی این شرایط را داشته باشید.

در لاین رنگ و لایت مو به چه مقدار کاورزی نیاز است؟

برای لاین رنگ مو و لایت بهتر است حدود ۶ ماه تا ۱ سال به عنوان دستیار در کنار یک رنگ مو کارحرفه ای کار کنید و تجربه کسب کنید. خبر خوب این است که بسیاری از رنگ و لایت کارها مشتاق داشتن دستیار هستند و از جمله لاین هایی هست که برای گذراندن دوره ی کارورزی، سختی کمتری وجود دارد و تقریبا سریعتر میتوانید وارد بازار کار شوید.

بازار کار لاین رنگ مو به چه صورت است؟

رنگ و مش یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین خدمات سالن های زیبایی بانوان می باشد و این لاین نه تنها در ایران خواهان زیادی دارد بلکه در سرتاسر جهان نیز طرفداران خود را دارد، پس توجه داشته باشید که هرچه قدر به روز باشید و از تکنیک های جدیدتری استفاده کنید، مشتریان بیشتری را نیز به خود جذب میکنید. اکثر خانم ها هم به تغییر دادن رنگ موهایشان علاقه دارند و اینکار را به طور مرتب انجام میدهند. همچنین بعضی از افراد به علت سفید شدن موهایشان مجبور به رنگ کردن هستند، پس متوجه میشویم که لاین رنگ مو بازار کار بسیارشلوغ و خوبی دارد.

درآمد رنگ و لایت کار

درآمد رنگ و لایت کارها در حال حاضر از ماهی ۲۰ میلیون تومان شروع میشود و با توجه به تعداد دستیارها متفاوت است و به ماهی ۴۰۰ -۵۰۰ میلیون تومان هم میرسد.

چه بسا شما اگر به عنوان یک رنگ و لایت کار همزمان مدرس هم باشید درآمدتان بسیاربیشتر هم خواهد شد.

چه مقدار سرمایه اولیه برای شروع کار نیاز است؟

هزینه آموزش رنگ و لایت در ایران در حال حاضر، بین ۶ میلیون تا ۸ میلیون تومان می باشد و متفاوت است. سپس در پایان دوره ها نیز به هنرجویان مدرک بین المللی و فنی حرفه ای ارائه خواهد شد.

چگونه یک مدرس حرفه ای شویم؟

شما به عنوان یک مدرس حرفه ای رنگ و لایت باید همیشه در حال آپدیت شدن باشید، متدهای روز دنیا را دنبال کنید و همچنین دستیار داشته باشید تا کارتان سریعتر پیش برود چرا که سرعت عمل در این لاین بسیار مهم است. شما باید همواره به دنبال چیزهای نو باشید و در آن ها کسب مهارت کنید تا به موفقیت برسید. به یاد داشته باشید که یک مدرس موفق خود را محدود نمیسازد و همیشه تلاش میکند تا در کارش پیشرفت داشته باشد.

برای مدرس حرفه ای شدن در لاین رنگ و لایت این نکته را به یاد داشته باشید که یک مدرس حرفه ای پس از اتمام دوره ی آموزش هنرجوهایش، همچنان به سوالات هنرجویان خود پاسخ میدهد، آنها را راهنمایی میکند و ایراداتشان را برطرف میکند. او همچنین تکنیک های روز دنیا را دنبال میکند و خودش را به روز نگه میدارد.

بازار هدف لاین رنگ و لایت

تفریبا تمامی دخترها و خانم ها در سنین مختلف بازار هدف شما هستند، چرا که اکثر خانم ها به تغییر دادن رنگ موهای خود علاقه مند هستند و تغییر چهره را دوست دارند. پس بازار هدف لاین رنگ و لایت بسیار گسترده است.

فرکانس بازگشت مشتری در لاین رنگ و لایت

مشتریان برای انجام رنگ ریشه هر ماهه با رشد ریشه میتوانند به شما مراجعه کنند. ولی طرفداران خدماتی مانند آمبره و بالیاژ در زمان هایی مانند نزدیک عید نوروز و ماه هایی از سال که دورهمی ها و مهمانی های زیادی برگزار میشود بسیار بیشتر است و زمان بازگشت آنها نیز متفاوت است.

راههای جذب مشتری

در هر حرفه ای روش های مختلفی برای جذب مشتری وجود دارد، زیرا ارائه خدمات متفاوت است. برای گرفتن نتیجه بهتر در هر لاینی که هستید بهتر است با یک مشاور با تجربه در صنعت زیبایی صحبت کنید و مسیر درست تبلیغات را بیاموزید. درست است که حرفه ای شدن یک آرایشگر با تمرین و گذراندن دوره های مختلف امکان پذیراست، اما نتیجه گرفتن او و کسب درآمدش یک کاری است که عوامل متعددی در آن تاثیرگذار هستند. شما باید همیشه در حال تبلیغ کردن و معرفی کارتان به بقیه افراد باشید تا افراد بیشتر با شما آشنا شوند و تصمیم بگیرند که خدماتشان را پیش شما انجام دهند. شما همچنین میتوانید در سالنی که مشغول به کار هستید با مشتریان صحبت کنید و با برقرار کردن ارتباط درست آنها را به خود جذب کنید. آپلود کردن عکس و ویدیو های مختلف از نمونه کارهایتان هم فراموش نشود.

معرفی برخی از رنگ و لایت کارهای برتر در جهان

تد گیبسون  (Ted Gibson)

سرگ نورمانت (Serge Normant)

هیرو هاراگوچی (Hiro Haraguchi)

تریسی کانینگهام (Tracey Cunningham)

ماری رابینسون (Marie Robinson)

اندی لیکامپت (Andy LeCompte)

معرفی برخی از رنگ ولایت کارهای برتر در ایران

شیما محمدزاده
سحر موسوی
شیما فشارکی
نسیم غلامی
فرخنده بصیری
افسانه مهر علیان

سخن آخر:

مجموعه بیوتی منتوریگ همراه شما در مسیر ارتقا کسب و کار شماست. شما میتوانید قبل از انتخاب لاین رنگ و لایت، انتخاب مدرس، چگونگی قرار گرفتن در مسیر افزایش درآمد و یا پرسونال برندینگ به صورت خصوصی (حضوری یا ویدیوکال) با مشاورین ما در ارتباط باشید تا با توجه به تایپ شخصیتی و نیاز شما، حرفه ی مناسب را شناسایی و به شما پیشنهاد دهیم تا بتوانید در مسیر درست قدم بردارید. امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطاعات کافی درباره لاین رنگ و لایت بدست آورده باشید. برای برقراری ارتباط بیشتر با مشاورین ما میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید. مشاورین ما آماده ی پاسخگویی به سوالات شما هستد.

۰۹۱۰۵۵۴۸۰۰۶_ ۰۹۱۹۶۳۳۱۱۰۸

 

اشتراک گذاری در:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مرتبط