طراحی و مدیریت تولید محتوا

طراحی و مدیریت تولید محتوا

 طراحی و مدیریت تولید محتوا

اولین مشکلی که بسیاری از مدیران سالن زیبایی و آرایشگران به اشتباه فکر میکنند دارند، نداشتن و نبود مشتری است.

اما در اصل مشکل آنها نداشتن مشتری نیست، بلکه آنها به درستی خدمات خود را ارائه نمیدهند به عبارتی دیگر فروشنده ی خوبی نیستند، اما مشکل اصلی این افراد در مشاوره دادن، قبل از انجام خدمات ضعیف عمل  کرده اند.

بازاریابی چیست:

تولید و انتشار محتوای ارزشمند مرتبط با حرفه ی خود به صورت پایدار و مستمر.

نتیجه بازاریابی محتوا این است که، ما به بهترین نحو خدماتمان را به بازار هدف و مشتریان احتمالی خود معرفی کنیم. وهمچنین به مشتریان خود نشان دهیم در ارائه خدمات به آنها بی نقص عمل میکنیم و نسبت به دیکر رقبا بهترین عملکرد را داریم.

انواع محتوا:

نمایش محتوا

متقاعد سازی مشتری

پیشنهاد خرید

تقویت

نمایش محتوا:

صرفا جهت آگاهی مشتری از خدماتی که ارائه میدهم را نمایش میدهیم و مشتری را نسبت به کسب و کار خود آشنا میکنیم.

متقاعد سازی:

در این مرحله از تولید محتوا سالن های زیبایی، باید بتوانیم مشتری را متقاعد و قانع کنیم که خدمات ما خوب است و میتواند برای آن فرد مفید باشد و در نهایت منجر به رزرو وقت از سالن زیبایی شما شود . اما در این مرحله با یک چالش رو به رو میشویم، بسیاری از افراد هستند نیاز خود را نسبت به آن خدمات میدانند و میشناسند اما اقدام نمی کنند، حال برای برطرف کردن این چالش از گزینه ی پیشنهاد ویژه استفاده میکنیم.

پیشنهاد ویژه:

در این مرحله با استفاده از پپیشنهاد های شگفت انگیز، فرد راطی محدودیت خاص اما وسوسه انگیز به سمت انجام آن خدمات سوق میدهیم به طوری که فرد وسوسه به انجام خدمات نزد ما شده و در نهایت خدمات را نزد ما انجام میدهد.

تقویت :

محتواهایی هستند که پیشنهاد ویژه ما را تقویت میکنند، در این بازه از افرادی که نزد ما قبلا خدمات انجام داده اند و از خدمات ما رضایت داشته اند، ویدیو گرفته و آن را منتشر میکنیم و یا آمار خدمات ارائه شده را نشان میدهیم. انجام این کار باعث میشود افرادی که هنوز مردد هستند که نزد ما خدمات انجام دهند با اعتماد بیشتر به ما مراجعه کنند.

 محتوای معرفی تولید کنید:

محتوای معرفی میتواند به صورت خلاصه معرف شما ، کسب و کارتان، دسته بندی خدماتتان و یا محصولات شما باشد.

چند  نکته ی مهم در باره ی تولید محتوا:

کورکورانه تقلید نکنید:

در تولید محتوایتان هیچگاه کورکورانه تقلید نکنید، محتوای تولید شده توسط افراد موفق را ببینید، سپس ارزیابی کنید و بعد الگو برداری کنید.

همیشه دعوت به تعامل داشته باشید:

همیشه ازمخاطبان خود بخواهید با شما تعامل داشته باشند، مثلا اگر سوالی دارند از شما بپرسند و یا نظرشان را درباره آن خدمات به شما اعلام کنند.

اینستاگرام به تنهایی کافی نیست:

اینستاگرام به تنهایی کافی نیست زیرا قابلیت جستجوی ضعیفی دارد و همچنین ممکن است حساب کاربری شما بنا به هر دلیلی بسته شود. عمر محتوا در صفحه ی اینستاگرام کوتاه است، زیرا محتواهای قدیمی شما کمتر مورد توجه کسی قرار میگیرد.

همیشه محتواهای شما حول محور افراد جدید نباشد:

برای افرادی که نزد شما خدمات انجام داده اند نیز محتوا تولید کنید، این کار باعث میشود حس ارزشمند بودن به مشتری دست دهد.

تولید محتوای بی هدف ممنوع:

محتوای تولید شده توسط شما باید هدفی خاص (جذب مشتری، جذب هنرجو و یا آموزش) را به دنبال داشته باشد در غیر این صورت فقط وقت شما تلف می شود.

محتوای شما اگر بر اساس نیازهای مشتری و هنرجو باشد میتواند با استقبال بی نظیری رو به رو شود و همچنین شما را از دیگر همکارانتان متمایز کند.

همچنین نوع محتوای خاص و کاربردی شما میتواند، کسب کار شما را با دیگر رقبا غیرقابل مقایسه کند .

تیم بیوتی منتورینگ با علم بر نیاز های زیبا جویان و هنرجویان شما میتواند بهترین سناریو تولید محتوا را در اختیار شما قرار دهد.

حتما قدرت شبکه های اجتماعی و اینکه چگونه می تواند به جذب مشتریان به سمت کسب و کار شما کمک کند را دیده اید. همچنین فرصت هایی را برای شما باز می کند تا از آموزش آنلاین استفاده کنید و یا خودتان جذب هنرجو داشته باشید.

حرفه ای بودن خود را با طراحی سناریو مناسب برای تولید محتوا نشان دهید.

چالش های جذاب تولید و طراحی کنید .

سه اصل اساسی و مهم در تولید محتوا وجود دارد که باید به درستی رعایت شود:

نوع و موضوع محتوا
کیفیت محتوا
قطعه نهایی تولید شده

برخی از مواردی که می‌توانید انتشار دهید، بهترین عکس‌های قبل و بعد، تغییر رنگ مو، ویدیوهای مربوط به ناخن و یا آموزش‌های مربوط به هر لاین زیبایی هستند.

این یک محتوای سریع است که می توانید به راحتی در صفحه ی اینستاگرام سالن زیبایی خود منتشر کنید. می‌توانید از مشتری خود بخواهید که بعد از انجام خدمات از نتیجه ی کار عکس بگیرد تا در صفحه اینستاگرام خود پست کند و شما را منشن کند.
همچنین در پست های خود داشتن کپشن جذاب بسیار مهم و کلیدی است و این اطمینان را داشته باشید که کپشن درست و اصولی باعث برقراری ارتباط بین شما و مشتری میشود.

سناریو محتوا باعث جذب مشتری به سوی شما میشود زیرا در کوتاه ترین زمان میتواند مخاطب را به سوی شما جذب کند.

شبکه های اجتماعی بستری مناسب برای برندها هستند تا طرح تجاری خود را بیان کنند. می توانید از شبکه های اجتماعی برای به تصویر کشیدن خدمات ، ارائه پیشنهادات، رضایت مشتری ، ارتباط با مشتری و هنرجو در سطح عمیق تر استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای جذب مشتریان جدید برای شما هستند.

یک راه خوب برای تسریع بازاریابی در شبکه های اجتماعی سالن زیبایی شما، ارسال محتوای تولید شده توسط مشتری است. اینکار می تواند به افزایش ضریب اعتماد برای برند شما کمک کند. این به این دلیل است که این عکس‌ها و پست‌ها واقعی هستند و مردم بیشتر از آنچه برند ادعا می‌کند به بازاریابی دهان به دهان اعتماد می‌کنند.

تیم تخصصی بیوتی منتورینگ با طراحی نوع محتوا و همچنین آموزش تولید محتوا بر اساس نیاز های زیبا جویان و همچنین هنرجوهای شما میتواند باعث جذب مشتری بیشتر شما شودو مخاطبان بیشتری به سمت شما مراجعه کنند.

 

اشتراک گذاری در:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مرتبط