راه اندازی و تاسیس سالن زیبایی

راه اندازی و تاسیس سالن زیبایی

تاسیس و راه اندازی سالن زیبایی:

۹۰ درصد از هر کسب و کار، یک طرح تجاری خوب است. نوشتن یک طرح تجاری دقیق شما را از مشکلات و هزینه های متعدد و غیر ضروری نجات می دهد. تاسیس سالن زیبایی و راه اندازی آن هم نیازمند به یک برنامه ریزی دقیق است .

یکی دلایل اصلی شکست سالن های زیبایی تازه تاسیس، کمبود پول یا خدمات ضعیف نیست. علت اصلی عدم برنامه ریزی ونداشتن اطلاعات کافی است .

برای تاسیس سالن زیبایی لازم است به موارد زیر توجه کنید:

دانش و مهارت های علمی و نظری مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار سالن زیبایی را به دست آورید، و همچنین در لاین تخصصی خود حرفه ای شوید.

از یک مشاور و منتور سالن زیبایی کمک بگیرید زیرا او اطلاعات کافی و همچنین تجربه کاری را در این زمینه دارد و از اشتباهات احتمالی شما جلوگیری میکند، منتور سالن زیبایی ازهزینه های سالن زیبایی آگاهی کامل دارد و میتواند شما را از هزینه های احتمالی بیهوده نجات دهد.

چشم انداز کسب و کار زیبایی خود را مشخص کنید:

شما به عنوان موسس این کسب و کار مدیریت امور سالن زیبایی را بر عهده دارید. همچنین شما تعین کننده هستید که سالن زیبایی شما به چه اهداف و موقعیتی خواهد رسید. هدف سالن زیبایی خود، همچنین نوع عملکرد سالن زیبایی ، احساسی که شما با خدماتتان در سالن زیبایی به مشتری انتقال میدهید و…. چشم اندازهایی هستند که قبل از تاسیس سالن زیبایی خود باید آنها را مشخص کنید.

در مورد نوع کسب و کار زیبایی خود شروع به تصمیم گیری کنید:

هدف گذاری کنید، لاین های تخصصی سالن زیبایی خود را انتخاب کنید و در آن لاین بهترین ها را گرد هم آورید.
مشخص کنید که مشتری سالن ایده آل شما چه کسانی هستند و گروه هدف خود را مشخص و شناسایی کنید، این کار سبب جذب مشتری آسان تر برای شما میشود.
رقابا خود را بشناسید و درباره ی آنها موفقیت آنها اطلاعات کسب کنید در مورد رقابت در منطقه خود بیاموزید تا بتوانید نقطه تفاوت خود را تشخیص و تطبیق دهید.

بودجه راه اندازی سالن خود را مشخص کنید بدانید که چقدر پول باید سرمایه گذاری کنید تا آنها را پشت سر موارد درست قرار دهید.

مدارک و مجوزهای مربوط به تاسیس سالن زیبایی خود وهمچنین انجام خدمات و یا آموزش آرایشگری کسب کنید و مطمئن شوید مدارک شما برای تاسیس سالن زیبایی کامل و جامع باشد.

مکان و دسترسی سالن زیبایی شما مهم است:

مکان سالن و دسترسی ی سالن زیبایی مهم ترین رکن در تاسیس سالن زیبایی است . مکان سالن زیبایی باید به گونه ای باشد که مشتریان به راحتی آن را ببینند و پیدا کنند .این نکته بسیار مهم است که سالن زیبایی به وسیله ماشین‌ها، رهگذران و وسایل حمل و نقل عمومی قابل مشاهده و دسترسی باشد. مشتریان شما باید به ‌راحتی و بدون دردسر بتوانند با هر نوع وسیله حمل و نقل به سالن شما برسند.
با درنظر داشتن فاکتورهای مهم در انتخاب مکانی مناسب و قابل قبول برای سالن زیبایی ، چه از نظر موقعیت و دسترسی به سالن و چه از نظر بهره‌گیری از فضای کافی و نور مناسب در داخل سالن، موفقیت شما در این تجارت تا حدود زیادی تضمین شده خواهد بود.

پیشنهاد میکنیم قبل از تاسیس سالن زیبایی خود از تیمی متخصص و مشاوره در حوزه ی کسب و کار سالن زیبایی کمک بگیرید و هویت برند طراحی کنید و بر روی آن بازاریابی کنید، مجموعه خودتان را با توجه به جوهره ی برند خود تاسیس و راه اندازی کنید.

تیم بیوتی منتورینگ با داشتن سال ها تجربه و همچنین اطلاعات کافی در زمینه تاسیس سالن زیبایی در کنار شماست تا با نوشتن طرح تجاری ، تامین تجهیزات، استخدام پرسنل سالن زیبایی، برندینگ وبا راهنمایی گام به گام وتخصصی شما را دراین مسیر همراهی میکند.

از نرم افزارهای مخصوص سالن زیبایی استفاده کنید:

یک نرم افزار سالن زیبایی خوب دریافت کنید، سیستمی دریافت کنید که به شما در مدیریت مشتریان، رزروها، امور مالی، موجودی، کارکنان و گزارش کسب و کار کمک می کند.

وب سایت و آدرس ایمیل سالن خود را ایجاد کنید سالن خود را به روشی صحیح با اطلاعات مناسب به صورت آنلاین قابل مشاهده کنید.
شبکه های اجتماعی سالن زیبایی خود را راه اندازی کنید، استراتژی و حضور در شبکه های اجتماعی سالن خود را بسازید تا امکان بازاریابی موثر برای سالن زیبایی شما فراهم شود.

کارکنان سالن زیباییتان را گزینش و رزمه ی آنها را به کمک یک مشاور برسی کنید و به تیم خود انگیزه دهید، افراد مناسب را در تیم خود انتخاب کنید و برنامه ای بسازید تا مطمئن شوید که آنها با انگیزه و ماهر باقی می مانند.

مدارک لازم جهت تاسیس سالن زیبایی:

درخواست کتبی فرد متقاضی برای اخذ پروانه و جواز کسب سالن زیبایی.
ثبت کردن درخواست و ارائه دادن رسید به متقاضی پروانه یا جواز.
. کمیسیون بازرسی اتحادیه آرایشگران از محل واحد صنفی بازدید می‌کنند و گزارشی ارائه می دهند
در جلسه هیئت‌ مدیره درخواست متقاضی پروانه یا جواز کسب بررسی می شود و به او پاسخ کتبی می دهند.
صدور جواز کسب برای سالن زیبایی و نحوه ی ارائه مدارک متفاوت می باشد. مدارک هویتی، آموزشی و ملکی برای تأسیس سالن زیبایی الزامی است.

پس از صدور جوازکسب استعلام از مدارک زیر صورت میگیرد:

گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر
گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
گواهی مرکز بهداشت
ارائه کارت معاینه پزشکی فردی
موافقت اداره نظارت بر اماکن
گواهی گذراندن دوره آموزشی با مدت زمان حداقل ۱۰ ساعتی از موسسه آموزشی که مورد تأیید کمیسیون نظارت شهرتان است.
ارائه هرگونه مدرک مبتنی بر تشکیل پرونده
ارائه تمام اوراق پرداخت مالیاتی
گواهینامه مهارت فنی کد شناسه ده رقمی داشته باشید و آن را به پروانه یا جواز کسب پیوست کنید.
اختصاص برچسب شناسه صنفی که با کد ده رقمی مطابقت داشته باشد.

اگر در مسیر تاسیس و راه اندازی سالن زیبایی هستید، میتواند با دریافت مشاوره از تیم بیوتی منتورینگ بهترین مسیر را با کمترین آزمون و خطا انتخاب کنید.

اشتراک گذاری در:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مرتبط