برندینگ

برندینگ

برندینگ:

اگر در حوزه برندینگ مطالعه داشته باشید، میدانید که یکی ازحوزه هایی که میتواند کسب و کار شما را متحول کند حوزه برندینگ است.دراین زمان کوتاه میخواهیم ذهن شما را با برندینگ آشنا کنیم.

همیشه در بازاریابی زمانی که فرصت کوتاه است و نمیتوان مطلبی را آموزش داد، در این موقع بهترین گزینه این است که آن مطلب را حساس کنیم به عبارتی دیگر باعث جلب توجه آن مطلب شویم. به عنوان مثال هنگامی که برای تبلیغات اقدام میکنیم زمان بسیار محدود است و در این زمان محدود سعی بر این داریم توجه مخاطب را جلب کنیم، به عبارتی دیگر مخاطب را حساس و نسبت به آن موضوع  کنجکاو کنیم، هنگامی که ذهن مخاطب درگیر محتوای تبلیغاتی شود آن فرد خود به صورت خود جوش روی آن مورد کار و تحقیق میکند.

هدف ما از این مقاله این است که ذهن شما را به سمت برندینگ سوق دهیم و روی آن فکر و تحقیق کنید و به این آگاهی برسید که مواردی در کسب و کار شما بوده که باید بر روی آن بیشتر توجه و تمرکز میکردید.

ما گاهی اوقات در کسب و کار با موارد و مسائلی رو به رو می شویم که تحلیل کردن آنها برای ما سخت و دشوار بوده است و یا گاهی اوقات سوالاتی برای ما پیش می آید که ما در پاسخ به آنها عاجزیم و نمیتوانیم آنها را تحلیل کنیم ،مثلا این سوال برای ما پیش می آید که چرا بعضی از رقبای من مشتری های بیشتری نسبت به من دارند؟ در حالی که ما به ظاهرمثل هم و در یک حوزه ،کار و فعالیت میکنیم، چطور میشود که او مشتری های بیشتر و کسب و کاری قوی تر از من دارد؟

در این مواقع ما نمیتوانیم تحلیل و جواب درست نسبت به این سوال بدهیم، به همین شروع به فرافکنی می کنیم…

ما در اینجا میخواهیم شرایط یکسان را مد نظر بگیریم، اگر بخواهم در همه ی موارد فرافکنی کنیم و موفقیت دیگران را به عوامل بیرونی نسبت دهیم، در طی مرور زمان خودمان را فریب داده ایم و هیچ اتفاقی برای موفقیت شغلی ما نمی افتد.

این را در نظر داشته باشید که فقط مهارت داشتن در شغل سالن داری و یا آرایشگری کافی نیست و نباید فقط بر روی مهارت خود سرمایه گزاری کرد، داشتن مهارت بسیار امری مهم و ضروری است، اما قواعد برندینگ است که میتواند شما را نسبت به رقبایتان متمایز کند.

افرادی که با ما در سطح شغلی یکسانی بوده اند، اما پیشرفت چشمگیری نسبت به ما داشته اند از همین قواعد برندینگ پیروی کرده اند. افرادی که از قاعده ی برندینگ پیروی نمیکنند همیشه روی مسائلی سرمایه گزاری می کنند که میشود حضور فیزیکی آنها را دید، اما قواعد برندیگ غیرقابل دیدن اما قابل لمس است.

به عنوان مثال افرادی به ما مراجعه میکنند که بیشترین هزینه را صرف وسایل سالن و ابزار زیبایی میکنند مثل گران ترین سرشور ها و یا خاص ترین صندلی پدیکور و …. این هزینه ها برای شما قابل دیدن ودرک است وبخش عمده سرمایه گزاری شما روی چنین مسائل است. اما مواردی هستند در کسب و کار که حضور فیزیکی ندارند ویا به عبارتی دیده نمی شود و ما به آنها توجهی نمیکنم اما در اصل این موارد هستند که قوانین بازی را تعین میکنند، این موارد قواعد برندینگ هستند.

در گذشته این قواعد بازی را، سخت افزارها تعین میکردند، به عنوان مثال می گفتند سالن داری و یا آرایشگر خوب بودن، یعنی اخلاق خوب، کار و خدمات خوب و البته با این نوع قاعده ی بازی هم همیشه برنده بودند. اما ما با قواعد بازی گذشته نمیتوانیم کسب و کارمان را پیش ببریم، زیرا قاعده این بازی تا حد زیادی تغیر کرده و اجرای بازی با قواعد گذشته باعث سوت خطا مشتری و در نهایت گرفتن کارت زرد از طرف مشتری می شود، این کارت زرد می تواند عدم بازگشت مشتری به مجموعه ی شما باشد .

برندینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

برند فقط یک لوگو بر روی کارت ویزیت یا تابلوی جلوی سالن زیبایی  شما نیست. برند شامل تمام مواردی است که از طریق آنها کسب و کار شما شناخته می شود.

ایجاد یک نام تجاری قوی می تواند به شما کمک کند تا برای سالن خود شهرت مثبتی کسب کنید که به نوبه خود یک رابطه قابل اعتماد با مشتریان شما ایجاد می کند.

به طور خلاصه، نام تجاری شما روح و جوهره ی کسب و کار شما است. منعکس شده است در:

نام و لوگوی شما

رنگ ها و فونت های شما

حضور شما در شبکه های اجتماعی

چگونگی برقراری ارتباط با مشتریان

وقتی مشتریان شما وارد سالن شما می شوند چه احساسی دارند

 

چرا برندسازی باید در صدر فهرست «اهداف » شما باشد:

برند، شخصیت سالن زیبایی شما را از طریق لوگو، رنگ ها، فونت ها و دکوربه صورت بصری بیان میکند.

هر کسب و کاری با توجه به روحیه،انرژی و افراد درگیردر آن  منحصر به فرد و متفاوت  است.

از طرفی برند شما مشتریان ایده آل شما را جذب می کند. وقتی برندی ایجاد می‌کنید ، در واقع کار شگفت‌انگیزی در «برقرای تعامل با مشتری» انجام می‌دهید، برند همانند یک سفیر بی‌صدا برای کسب‌وکار شما عمل میکند.

برای اینکه از سایر سالن ها متمایز شوید و سالن خود را از یک سالن کوچک محلی به سالن موفق تبدیل کنید، باید یک برند سالنی قوی داشته باشید.

به عنوان بخشی از صنعت زیبایی، شما نه تنها مسئول تصویر زیبا و عزت نفس مشتری خود هستید، بلکه مسئول ایجاد تصویر برند سالن به یاد ماندنی خود نیز هستید.

طراحی لوگو:

آیا تا به حال یک کسب و کار را فقط با نگاه کردن به لوگوی آن تشخیص داده اید، حتی اگر نام آن روی آن نباشد؟ این به این دلیل است که لوگو مهمترین ارتباط بصری یک برند با مشتریان است.

یک لوگوی خوب به یاد ماندنی است، برای انتقال پیام برند کاربردی و برای ایجاد تداعی برند مناسب موثر است.

این اولین موردی است که مردم هنگام تماس با کسب و کار شما می بینند و این شانس شماست که در اولین برخورد تاثیر خوبی داشته باشید و نشان دهید که خدمات عالی ارائه می دهید .

رنگ های مناسب:

برای وفادار ماندن به اصل “ساده نگه داشتن”، درطراحی لوگوی سالن خود بیشتر از سه رنگ استفاده نکنید همچنین، مطمئن شوید که طرح لوگو مطابق با شعار برند شما باشد.

به عنوان مثال، اگر شما در سالن زیبایی خود فقط از محصولات گیاهی استفاده می کنید، به عنوان مثال میتوان از یک پالت رنگ سبز برای لوگوی شما استفاده کرد.

 فعالیت در شبکه های اجتماعی:

داشتن یک حضور فعال در شبکه های اجتماعی به شما کمک کند تا برندتان بیشتر دیده شود و به مخاطبان بیشتری برسید.  شما باید نیازهای بازار هدف خود را شناسایی کنید تا ارتباط موثرتری برقرار کنید و داشتن اطلاعات کافی به شما کمک می کند تا پاسخ گوی نیاز های مشتریانتان باشید و همچنین مخاطب بیشتری را جذب کنید.

تیم بیوتی منتوریگ با استفاده از دانش برندینگ و برند سازی میتواند شما را از دیگر رقبایتان متمایز سازد.

 

 

 

اشتراک گذاری در:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مرتبط