نکات مهم درمورد اکستنشن مژه

داشتن مژه‌های بلند و پرپشت، یکی از فاکتورهای بدیهی زیبایی و جذابیت است.امروزه، صنعت زیبایی از روش نیمه دائم و کارآمدتری به نام اکستنشن مژه پرده برداری کرده است. اکستنشن‌ها، ظرافت و جذابیت فوق‌العاده‌ای دارند و هر سلیقه و نیازی را پوشش می‌دهند.

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن، روشی نیمه دائمی برای داشتن مژه‌های بلند و هیجان انگیزی است که همیشه آرزوی آن را داشته‌اید. انواع اکستنشن‌ها، اغلب از جنس الیاف لطیف مصنوعی یا طبیعی تولید می‌شوند و به صورت تک و دسته‌ای موجود هستند.

این الیاف، ظرافت بسیار بالایی دارند و در مدل‌های رنگی، مشکی، قهوه ای، آمبره و … موجود و قابل استفاده هستند. برخلاف مژه‌های مصنوعیِ نواری که روی قسمت زیرین پلک چسانده می‌شوند، اکستنشن‌ روی مژه‌های طبیعی شما قرار می‌گیرد و ظاهری طبیعی و خارق‌العاده را خلق می‌نماید. با این حال، باید در نظر داشته باشید که اکستنشن مژه مانند بسیاری از دیگر روش‌های زیبایی، به مراقبت و توجه نیاز دارند.

اکستنشن مژه یکی از راهکارهایی است که امروزه مورد استقبال برخی از خانم‌ها قرار گرفته‌ تا مشکل کم پشت بودن مژه‌های خود را حل کنند و مژه‌هایی بلند و حالت‌دار داشته باشند. مژه‌های ضخیم و پرپشت از چیز‌هایی است که تقریبا همه مایل به داشتن آن هستند، اما گاهی به صورت ژنتیکی و یا بر اثر عوامل محیطی فرد از مژه‌های کم پشتی برخوردار می‌شود و برای رفع آن به روش‌های مختلفی دست می‌زنند.

اگرچه درمان‌های خانگی مختلفی برای تقویت مژه و پرپشت شدن آن‌ها وجود دارد، اما همانطور که می‌دانید این شیوه‌ها زمان بر هستند. در مقابل می‌توان از روشی که اصطلاحا به آن اکستنشن مژه می‌گویند استفاده کرد.

در این روش سریع به نتیجه مطلوب خود می‌رسید، اما باید قبل از اقدام برای این کار در ارتباط با آن آشنایی کامل داشته باشید.در این روش اکستنشن‌ها تک تک به مژه‌های طبیعی چسبانده می‌شود تا ضخامت، طول و رنگ مژه‌ها را بهبود بخشد.اکستنشن مژه از مواد مصنوعی همچون موی سمور، ابریشم و یا حتی موی انسان ساخته می‌شوند.

اکستنشن مژه

انتخاب اکستنشن مناسب

احتمالا در مراحل انتخاب اکستنشن، تنوع بالای انواع مدل‌ها، شما را برای انتخاب بلندترین و جذاب‌ترین آن‌ها وسوسه خواهد کرد. خوبی این میزان تنوع اینست که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان، از انواع مدل‌های اکستنشن مژه استفاده نمایید.
البته باید توجه داشته باشید که سنگین بودن اکستنشن یا بیش از حد بلند بودن تارهای آن، ممکن است مشکلاتی را برایتان به دنبال داشته باشد.
ریزش زودهنگام، سنگینی پلک، ریزش مژه‌های طبیعی، خشکی و سوزش چشم از جمله مشکلاتی است که در این شرایط ممکن است با آن روبرو شوید.

برای جلوگیری از بروز چنین عوارضی، بهتر است قبل از تصمیم گیری به حالت چشم و مقاومت مژه‌های طبیعی خود توجه داشته باشید. به علاوه، با تکنسین خود در این باره مشورت نمایید و توصیه‌های حرفه‌ای او را جدی بگیرید.

ماندگاری اکستنشن مژه چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری اکستنشن مژه، سوال رایجی است که برای بیشتر ما پیش می‌آید. حقیقت این است که جواب این سوال امری نسبی است و به شرایط مختلفی بستگی دارد که در ادامه بیشتر در مورد آنها توضیح داده‌ایم.

مواد مورد استفاده برای اکستنشن

برند چسب و اکستنشنی که تکنسین برای شما استفاده می‌کند، نقش بسیار مهمی در تعیین مدت زمان ماندگاری کاشت دارد. به علاوه، مهارت تکنسین را نیز نمی‌توان در این زمینه نادیده گرفت. به همین خاطر، توصیه می‌شود تا حد امکان به مراکز تخصصی مراجعه نمایید. همچنین پیش از نوبت گرفتن، نظرسنجی سایت مراکز را ببینید و از تجربه دیگر مراجعان نیز بهره بگیرید تا به نتیجه مناسبی برسید.

مراقبت‌های شخصی

بعد از مواد اکستنشن و مهارت تکنسین، مراقبت‌های فردی شما بیشترین اهمیت را در ماندگاری و حفظ اکستنشن‌ها دارد. به خصوص مراقبت‌های اولیه که مخصوص ۲۴ تا ۴۸ ساعت ابتدایی است و نقش مهمی در تثبیت فرایند اکستنشن دارد.

چرخه رشد مژه

یکی از دلایلی که اکستنشن‌ها می‌ریزند، عوامل مکانیکی و محیطی است؛ اما عامل پنهان دیگری نیز وجود دارد که علی‌رغم تاثیر زیاد خود، اغلب نادیده گرفته می‌شود. این مورد چیزی نیست جز سرعت چرخه رشد مژه‌های طبیعی شما که معمولا در افراد مختلف متفاوت است.
چرخه رشد به این معنی است که مژه‌های ما به طور طبیعی درحال رشد، ریزش و جایگزینی مداوم هستند و این روند تا آخر عمر ادامه دارد. همان‌طور که شما هم می‌دانید، اکستنشن‌ها روی مژه‌های طبیعی شما چسبانده می‌شوند. با این حال، طبیعی است که در اثر ریزش مژه‌های طبیعی، مقداری از اکستنشن‌های خود را به صورت روزانه از دست بدهید.

انواع اکستنشن مژه

انواع اکستنشن مژه بسیار متنوع است. در این بخش مهم ترین و پرطرفدارترین روش های اکستنشن مژه را آورده ایم.

اکستنشن مژه تار به تار یا اکستنشن مژه کلاسیک  

در روش اکستنشن کلاسیک مژه، مژه های مصنوعی مجزا به صورت یکی یکی با استفاده از چسب روشن یا مشکی مخصوص و با دوام به مژه های طبیعی شما وصل می شوند.در این روش مژه ها بین ۴ تا ۶  هفته دوام می آورند. معمولا برای هر چشم می توان از ۶۰ تا ۸۰ مژه استفاده کرد. اگر عکس قبل و بعد اکستنشن مژه افرادی که این مدل را انجام داده اند ببنید، متوجه می شوید که یک اکستنشن مژه طبیعی روی آنها پیاده شده است.

جنس مژه های مخصوص اکستنشن می تواند از موی انسان، موی سمور، موی اسب، فیبرهای مصنوعی یا ابریشم باشد. استفاده از موی حیوانات برای این کار توصیه نمی شود ، زیرا ما نمی توانیم از پاکیزه و استریل بودن آن اطمینان حاصل کنیم. علاوه براین مژه های تولید شده از موی حیوانات احتمال حساسیت را بالا می برند.

کاشت مژه کلاسیک خود انواع مختلفی از جمله اکستنشن مژه کلاسیک گربه ای، اکستنشن مژه کلاسیک عروسکی، اکستنشن مژه کلاسیک نچرال یا طبیعی و … دارد.

اکستنشن مژه والیوم (سه بعدی)

در کاشت مژه والیوم به هر تار از مژه های طبیعی بین ۲ تا ۵  تار مژه ابریشمی بسیار نازک و سبک چسبانده میشود (البته با در نظر گرفتن ضخامت و قدرت تحمل مژه های طبیعی مشتری). جالب است که بدانید اکستنشن مژه والیوم هم سبک تر از اکستنشن کلاسیک میباشد و هم دوام بیشتری دارد. این مدل خود انواع مختلفی دارد از جمله اکستنشن مژه والیوم روسی، کاشت مژه والیوم عروسکی، اکستنشن مژه والیوم نچرال و …

اکستنشن مژه مگا والیوم 

برای افرادی که تمایل به داشتن مژه های خیلی پر پشت و کاملا مشکی دارند می توان حجم بیشتری از مژه های ابریشمی استفاده کرد . در کاشت مژه مگاوالیوم با توجه به ضخامت و قدرت تحمل مژه مشتری بین ۷ تا ۱۲ مژه ابریشمی روی هر مژه استفاده می شود.

نکات مهم:

  • این مژه ها به مدت ۳ تا ۴ هفته دوام دارند اما این مدت به نوع مژه های طبیعی شما و سرعت رشد آن ها وابسته است.
  • چندین روز یک بار برای ترمیم به سالن زیبایی که برای اکستنشن رفته اید مراجعه کنید.
  • در صورت انجام اکستنشن برای پاک کردن آرایش چشم ها از ژل های شستشو استفاده نمایید و با دستمالی نرم آهسته اطراف مژه ها را تمیز کنید. برای شستشوی پوست صورت و چشم ها از شامپو بچه استفاده کنید.
eyelash extension

نکاتی در مورد اکستنشن مژه

  • تعداد مژه‌ای که برای هر فرد انتخاب می‌شود، بستگی به تعداد مژه‌های خود فرد دارد. به دلیل اینکه مژه‌های مصنوعی روی مژه‌های طبیعی کار می‌شوند اگر فردی تعداد مژه‌های طبیعی خودش کم باشد تعداد کمی مژه می‌تواند بکارد.
  • بلندی مژه مصنوعی حداکثر باید ۲ برابر بلندی مژه طبیعی باشد. بیش از این مقدار به‌خصوص اگر مژه‌های طبیعی ضعیفی دارید، می‌تواند باعث ریزش مژه شود.
  • اگر شخصی بداند پوست حساسی دارد و ممکن است بعد از کاشت دچار حساسیت شود، بهتر است ابتدا دو عدد مژه بکارد و بعد از گذشت چند روز اگر دچار حساسیت شد، آن ها را بردارد و دیگر کاشت مژه انجام ندهد.
  • اگر مژه‌های شما به اندازه کافی بلند و پرپشت است، بی‌دلیل به دنبال اکستنشن مژه نروید و به استفاده از مژه‌های مصنوعی در مهمانی‌ها اکتفا کنید. اکستنشن مژه فقط به افرادی پیشنهاد می‌شود که طول مژه آنها کمتر از ۳ میلی‌متر است.

اشتراک گذاری در:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مرتبط