مهارت های لازم برای یک ناخن کار

آموزش کاشت ناخن به یکی از دوره‌های پرطرفدار در بین هنرآموزان در سال‌های اخیر تبدیل شده است. داشتن ناخن زیبا برای خانم‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده است و به همین دلیل آرایشگرانی که تبحر زیادی در این زمینه دارند، از فرصت‌های درآمدزایی ایده‌آلی برخوردار می‌شوند. با این وجود رسیدن به مهارت کافی در زمینه کاشت ناخن نیازمند تلاش و تمرین زیاد است. برای آشنایی با روش‌های کاشت ناخن تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ناخن کاری چیست؟ و ناخن کار کیست؟

زیبایی ناخن‌ها در کنار اهمیت دادن به بهداشت آن، امروزه به یکی از ملزومات آرایشی و بهداشتی بسیاری از خانم‌ها تبدیل شده است. حتی در برخی از کشورها آقایان نیز به این موضوع اهمیت می‌دهند. جالب است بدانید اهمیت زیبایی و بهداشت ناخن‌ها، تنها مسئله‌ای شخصی نیست، بلکه این موضوع به یک شغل و صنعت تبدیل شده است و حتی چندین شغل مرتبط و غیرمستقیم با آن نیز به وجود آمد است.

ناخن‌کاری از جمله این مشاغل است که طی آن ناخن‌های دست و پا تمیز می‌شود، سوهان کشیده می‌شود، مرتب می‌شود، لاک زده می‌شود و به شکل‌های مختلف طراحی می‌شود. به شخصی که همه این کارها یا بخشی از آنها را انجام می‌دهد ناخن کار می گویند.

 

مهارت های یک ناخن کار

چگونه ناخن کار شویم؟

اگر به شغل ناخن‌کاری علاقه دارید و دوست دارید مهارت لازم در این زمینه را به دست آورید می‌توانید به روش‌های مختلفی به این هدف دست یابید. اولین روش که روش مطمئنی نیز است، طی کردن مراحل آموزشی از طریق آموزشگاه‌های معتبر است. منظور از آموزشگاه‌های معتبر آموزشگاه‌هایی است که مربیان آن حرفه‌ای هستند و آموزشگاه نیز از مجوزهای قانونی برخوردار است. در این آموزشگاه‌ها افراد معمولا با پرداخت هزینه آموزش، مدرک ناخن کاری نیز کسب می‌کنند. این مدرک می‌تواند نشان دهنده اعتبار کار شما باشد.

چگونه ناخن کار حرفه ای شویم؟

برای آنکه بتوانید به یک ناخن کار حرفه‌ای تبدیل شوید، در کنار کسب آموزش‌های لازم، توجه به این موارد نیز می‌تواند کمک کننده باشد:

  1. آگاهی از آخرین متدهای روز و یادگیری آنها
  2. ارتباط با همکارهای حرفه‌ای جهت آگاهی از دانش آنها
  3. استفاده از روش‌های موثر جهت برقراری ارتباط با مشتریان و جذب آنها (مانند شبکه‌های اججتماعی، ساخت فیلم یا عکس‌های جذاب از طراحی‌های ناخن و…)
  4. برخورداری از مهارت‌های ارتباطی جهت ارتباط تاثیرگذار با مشتریان در حین کار

 

داشتن ناخن زیبا برای خانم‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده.

ویژگی‌های ناخن کار حرفه‌ای

ناخن کار حرفه‌ای دارای ویژگی‌های متعددی است که برخورداری از این ویژگی‌های می‌تواند نشان دهنده میزان حرفه‌ای بودن او باشد. این ویژگی‌ها عبارت است از:

  1. استفاده از مواد با کیفیت: او رضایت و کیفیت کار خود را فدای پول و درآمد نمی‌کند. برخی از آن‌ها برای کسب درآمد بیشتر از موارد ارزان و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند که این کار در نهایت به حرفه و جایگاه آنها لطمه می‌زند.
  2. دقت و حوصله بالایی دارد: اگر ناخن کار حوصله و دقت لازم را نداشته باشد، نه تنها بر کیفیت کار تاثیر می‌گذارد بلکه ممکن است به ناخن‌های مشتری نیز آسیب بزند.
  3. او در عین آنکه دقت بالایی دارد، از سرعت بالا نیز برخوردار است و کار خود را در زمان تعیین شده انجام می‌دهد.
  4. یک ناخن کار حرفه‌ای از بهداشت مربوط به ناخن‌ها آگاه است و آنها را به کار می‌گیرد.
  5. تمیز و منظم است و به بهداشت محیط، محصولات و ناخن‌ها اهمیت می‌دهد.

معایب و عوارض شغل ناخن کاری چیست؟

ناخن کاری شغلی است با مزایا و معایب خاص خود. از جمله مزایای این شغل عبارت است از اینکه یادگیری آن نیز به تحصیلات و سواد خاص ندارد، بیشتر افراد در صورت داشتن علاقه و حوصله بالا می‌توانند آن را یاد بگیرند، افراد می‌توانند خود به طور مستقل، سالن ناخن کاری راه بیندازند، حتی در صورت نداشتن امکانات لازم می‌توانند در سالن‌های دیگر استخدام شوند.

همیشه تقاضا برای آن بالا است و روند استخدام آن چندان پیچیده نیست. چنانچه در سایت کاریابی ایران استخدام می‌توانید آگهی‌های زیادی در این زمینه مشاهده کنید. همچنین تقاضا برای این شغل همیشه بالا است.
در کنار این مزایا، ناخن کاری معایبی نیز دارد. از جمله آنکه حتی در صورت رعایت تمام موارد بهداشتی، امکان آسیب رسیدن به ناخن‌ها و عفونت آنها وجود دارد. یکنواختی کار ممکن است کسل کننده باشد. کار مداوم با موارد آرایشی، ممکن است به سلامت آن‌ها آسیب برساند. در شهرهای کوچک ممکن است تقاضای زیادی برای ناخن کارها وجود نداشته باشد.

 

اشتراک گذاری در:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مرتبط