صفر تا صد تاسیس آرایشگاه مردانه

آرایشگاه از آن دسته مشاغل پر درآمد برای مردان محسوب می شود که به سرعت در حال گسترش است. با گسترش کار آرایشگری تقاضا برای تاسیس آرایشگاه مردانه افزایش پیدا کرده است. از طرفی بسیاری از افراد بر این باورند که باز کردن آرایشگاه کار آسانی است و نیاز به گرفتن مجوز و شرکت در دوره های آرایشگری ندارد. اما اگر شما قصد دارید یک آرایشگاه با دارا بودن شرایط قانونی و مجوزهای لازم راه اندازی کنید با ما همراه باشید.

 

 

مراحل لازم جهت اخذ جواز آرایشگاه

برای اخذ جواز آرایشگری مردانه باید کاملا از روال و مراحل قانونی آن آگاه بوده و سپس اقدامات لازم را برای کسب جواز انجام داد. بسیاری از متقاضیان جواز آرایشگری همواره از شرایط و روال کاری اخذ جواز هیچ اطلاعاتی ندارند، در حالی که اخذ جواز آرایشگری یکی از مهم ترین شرایط تأسیس آرایشگاه مردانه محسوب می شود.

  • مرحله اول برای اخذ جواز آرایشگری آماده سازی و ارائه درخواست کتبی برای اخذ جواز کسب آرایشگری به اتحادیه آرایشگران شهرستان است.
  •  مرحله دوم ثبت درخواست و سپس دریافت رسید ثبت از اتحادیه آرایشگران شهرستان می باشد.
  • مرحله سوم معمولا کمیسیون بازرسی اتحادیه آرایشگران شهرستان افرادی را تحت عنوان بازرس برای بازدید واحد صنفی و بررسی واحد میفرستند.
  • مرحله چهارم یک جلسه در هیئت مدیره اتحادیه آرایشگران شهرستان برگزار شده و درخواست متقاضی برای اخذ جواز کسب را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند. خروجی این جلسه به صورت کتبی به متقاضی ارائه شده و نتیجه را اعلام می کنند.
  • مرحله پنجم از مراحل اخذ جواز آرایشگری مربوط به آماده سازی و ارائه مدارک لازم جهت صادر شدن پروانه کسب است. می توان گفت ارائه مدارک جهت اخذ جواز آرایشگری یکی از مهم ترین شرایط تأسیس آرایشگاه مردانه به شمار می آید

 

مدارک لازم جهت اخذ جواز آرایشگاه

از جمله مدارک مهم برای ارائه به اتحادیه آرایشگران که شامل شرایط تأسیس آرایشگاه مردانه میباشد، می توان به مدارک زیر اشاره نمود:

ارائه اصل شناسنامه و کپی تمامی صفحات آن

  1. ۱٫ ارائه اصل کارت ملی و کپی آن
  2. ۲٫ ارائه تعداد عکس مورد نیاز در ابعاد ۴*۳
  3. ۳٫ گواهی مربوط به عدم سوء پیشینه کیفری
  4. ۴٫ گواهی مربوط به عدم اعتیاد به هر نوع مواد مخدر
  5. ۵٫ ارائه کپی اجاره نامه و یا سند مالکیت واحد صنفی
  6. ۶٫ ارائه کپی کارت پایان خدمت
  7. ۷٫ ارائه کپی مدرک دیپلم آرایشگری
  8. و…

معمولا مدرک دیپلم آرایشگری توسط سازمان کار و فنی و حرفه ای ارائه می شود و متقاضیان پس از شرکت در دوره های مربوطه می توانند از این گواهی بهره مند شوند. ارائه کپی گواهی بهداشت نیز یکی از مهم ترین مدارکی است که باید به اتحادیه آرایشگران ارائه شود.

 

سیاری از افراد بر این باورند که باز کردن آرایشگاه کار آسانی است و نیاز به گرفتن مجوز و شرکت در دوره های آرایشگری ندارد.

هزینه های تاسیس آرایشگاه مردانه 

تاسیس آرایشگاه مردانه می تواند هزینه های مختلفی برای شما در بر داشته باشد. از جمله ی این هزینه ها می توان اول از همه به خود هزینه ای که برای رهن، اجاره، یا خرید محل کسبتان پرداخت می کنید اشاره کرد. پس از آن لازم است که به فکر تجهیزات لازم برای آرایشگاه مردانه باشید.

از جمله ی این تجهیزات می توان به ابزارهای حیاتی آرایشگری مردانه مثل سشوار و ماشین اصلاح و … اشاره کرد و صندلی آرایشگری و موارد مشابه.

پس از این که از تجهیز کردن آرایشگاه خود مطمئن شدید، باید به فکر دکوراسیون آرایشگاه مردانه خود باشید. از دیگر مواردی که نیاز به هزینه شما دارد این است که تبلیغات و جلوتر، برندینگ انجام دهید. توصیه اکید ما این است که از تاثیر بازاریابی آنلاین در آرایشگری مردانه غافل نشوید.

این که برای داشتن تیمی از آرایشگران چگونه با آنها قرارداد ببندید بسته به شماست. ممکن است با آنها درصدی کار کنید و صندلی در اختیارشان بگذارید و شاید هم بخواهید آنها را به استخدام خود در بیاورید و نسبت به کارشان به آنها حقوق پرداخت کنید. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید هزینه های مربوط به مغازه شماست که می تواند شامل آب و برق و گاز باشد و همچنین گاها هزینه های مربوط به تعمیرات محیطی.

 

اشتراک گذاری در:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مرتبط